وساطت روسیه برای بازگرداندن آرامش به حسکه

در حالی که برخی منابع خبری از ادامه درگیری‌ها در حسکه گزارش می‌دهند منابع سوری می‌گویند هیاتی از ارتش روسیه به قصد وساطت و ایجاد آرامش در حسکه وارد شهر قامشلی شده و با فرماندهان کرد این منطقه نشستی اختصاصی داشته است.
کد خبر: ۹۳۵۵۴۴

بمباران این شهر طی روزهای گذشته و پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز آن خبر از وخیم شدن اوضاع این شهر داشت.

دولت سوریه می‌گوید گروه‌هایی اقدام به تصرف بخش‌هایی از این شهر کرده بودند. سوریه این اقدام را نوعی تبانی بین گروه‌های کرد ساکن منطقه و طرف‌های خارجی تصور می‌ کرد و برای دفاع از تمامیت ارضی خود وارد عمل شده بود. اما همزمان آمریکایی‌ها اعلام کردند دولت سوریه بخش‌هایی را بمباران کرده است که نزدیک به محل استقرار نیروهای آمریکایی بوده و بنابراین هواپیماهای آمریکایی به منظور دفاع از نیروهایش به پرواز درآمده‌اند.

روز شنبه هیاتی از ارتش روسیه از پایگاه نظامی حمیمیم در استان لاذقیه وارد فرودگاه شهر کردنشین قامشلی واقع در شمال شرق سوریه شد.

ماموریت این هیات وساطت و بازگرداندن آرامش به حسکه معرفی شد. در همین رابطه شبکه خبری المیادین گزارش داد، پس از بمباران متقابل میان ارتش سوریه و نیروهای کرد علیه محورهای یکدیگر در حسکه، آرامش شکننده به این شهر بازگشته است. با این حال برخی منابع رسانه‌ای کرد در شهر قامشلی ادعا کردند یگان‌های وابسته به کردها در درگیری‌های شبانه در اطراف ساختمان اداره پست و موسسه ناظران و نیز محله الزهور پیشروی کرده و کنترل برخی ادارات دولتی که محل استقرار ارتش سوریه و دفاع ملی بود را به دست گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها