دو ماه نبرد بی وقفه برای بازپس گیری شهر منبج از چنگ داعش به پیروزی نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از رزمندگان کرد منجر شد. اکنون تعداد زیادی از افرادی که از این شهر گریخته بودند به آن بازگشته اند و سرود پیروزی سر می دهند.
کد خبر: ۹۳۴۴۵۷
بازگشت زندگی پس از فرار داعش + فتو کلیپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فرادید، ارتش دموکراتیک سوریه با کمک و پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین المللی موفق به آزادسازی منبج شد و نیروهای داعش را به سمت مرز ترکیه عقب راند.

با وجود این ارتش دموکراتیک سوریه می گوید منطقه هنوز خطرناک است، زیرا نیروهای داعش مناطق مختلفی را در شهر منبج مین گذاری کرده اند. یکی از اعضای این ارتش می گوید: «منبج را از نیروهای داعش پاک کردیم. اکنون مین هایی را که در خیابانها و خانه ها کارگذاشته شده را خنثی می کنیم تا مردم بتوانند به شهر بازگردند.»

داعش تلاش دارد مناطق اطراف شهر رقه، یعنی جایی که کاملا تحت کنترل این گروه است را تصرف کند؛ بویژه مناطق مرزی با ترکیه. پیش از این در گزارش‌ها آمده بود نیروهای داعش حین عقب نشینی و خروج از منبج حدود دو هزار غیرنظامی را به گروگان گرفته اند. منابع محلی از آزادی تعداد زیادی از این گروگان‌ها خبر می دهند. تصاویر زیر از رویترز و خبرگزاری فرانسه بازگشت مردم به شهر جنگ زده را نشان می دهد.

-

تولید گروه چند رسانه‌ای - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها