نبرد تن به تن با داعش بر سر شهر «سرت» + فتو کلیپ و عکس

ارتش لیبی نبردهای خیابانی را با پیکارجویان داعش برای بازپس‌گیری شهر بندری "سرت" در شمال لیبی آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۹
نبرد تن به تن با داعش بر سر شهر «سرت» + فتو کلیپ و عکس

به گزارش جام جم آنلاین،‌در حالی که شهر سرت به محاصره کامل ارتش لیبی درآمده است، حضور ده‌ها تک تیرانداز بر ساختمان‌های مرتفع این شهر باعث شده است تا پیشروی نیروهای ارتش لیبی به داخل سرت کند گزارش شود. نبرد بر سر سرت میان نیروهای ارتش لیبی با پیکارجویان داعش از سه ماه پیش آغاز شده است.

بنا به این گزارش، بیشتر نیروهای ارتش لیبی در این نبرد را نیروهای شهر مصراته در نزدیکی سرت تشکیل می‌دهند. ارتش لیبی با استفاده از نیروهای موجود در مصراته تلاش کرد تا ضربه‌پذیری نیروهایش را که ممکن بود در اثر جابه‌جای‌هایی طولانی ایجاد شود، کاهش دهد.

حدود سه ماه پس از شروع عملیاتی برای بازپس گیری این شهر، گردانهای عمدتا متشکل از رزمندگان مصراته یک شهر مجاور دست به نبردهای خیابانی پراکنده در مناطق مسکونی زدند، جایی که شبه نظامیان داعش در حال استفاده از تک تیراندازان ، مین و مواد منفجره مخفی برای دفاع از خود هستند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش ناآرامی است. گروه تروریستی داعش بخشی از قلمروی لیبی در شهر سرت زادگاه قذافی واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را از نوامبر سال 2014 در اشغال دارد. داعش درصدد اشغال مناطق نفت خیز این کشور و در اختیار گرفتن قدرت نظامی در این کشور است.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی از ماه می گذشته (اردیبهشت/خرداد) عملیات گسترده نظامی در شهر سرت را برای باز پس گیری آن از تروریست های داعش آغاز کردند و تا کنون تدوام داشته است.

بر اساس اعلام منابع آگاه، شکست گروه تروریستی داعش در «سرت» لیبی نزدیک است و افراد وابسته به این گروه تروریستی در حال فرار از مناطق گوناگون «سرت» هستند.

منبع عکس: فرادید

تولید چندرسانه‌ای - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
كلمه پیكار جویان برای تروریست های آدم كش كلمه زیبائی است جام جم ؟؟؟ خون بنا حق مردم سوریه و عراق را داری با تغییر موقعیتت تطهیر می كنی ؟؟؟؟

نیازمندی ها