خودروسازی مک‌لارن از آن نوع شرکت‌های سرشناسی است که تنها طی بیش از دو دهه آنچنان در عرصه خودروسازی پیشرفت کرده که کمتر کسی می‌تواند آن را باور کند. در واقع آنچه این روزها در مک‌لارن طراحی و ساخته شده و راهی بازارهای جهانی می‌شود از زمین تا آسمان با ابرخودروی اف‌وان (F1) که 20 سال پیش تولید می‌شد، تفاوت دارد.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۲
خودروی جدید مک‌لارن در راه است

امروزه مک‌لارن انبوهی از خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای را طراحی می‌کند. بیش از هزار طراح و مهندس در این شرکت فعال هستند تا آن را در خط مقدم طراحی خودروهای سرعتی با قابلیت‌های متنوع حرکتی نگاه دارند. میان تمامی خودروهایی که در مک‌لارن ساخته می‌شود، هیچ یک به اندازه مدل اف‌وان این شرکت از جذابیت برخوردار نیست. این خودرو در زمان معرفی، سریع‌ترین خودروی ساخته شده در دنیا نامیده می‌شد. در عین حال این محصول در زمره کم‌نقص‌ترین ابرخودروهای دنیا به شمار می‌آید.

حالا اما خبر می‌رسد مک‌لارن روی یک اف‌وان جدید کار می‌کند. مجله بریتانیایی اتوکار (Autocar) به عنوان یکی از معتبرترین نشریات صنعت خودرو در دنیا مقاله‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد طراحان این شرکت روی نسخه مدرنی از یک خودروی سرعتی کار می‌کنند که می‌توان آن را جایگزینی برای اف‌وان فعلی به‌شمار آورد. گفته می‌شود این محصول خلاقانه مانند اف‌وان دارای سه صندلی است که راننده در وسط و دو سرنشین دیگر در کنار و کمی عقب‌تر از او قرار می‌گیرند.

انتشار این مقاله کافی بود تا شور و هیجان میان علاقه‌مندان به خودروهای ساخت مک‌لارن بخصوص اف‌وان معروف ایجاد شود. همین مسأله بهانه خوبی برای خبرنگاران بود که خود را به مایک فلوویت، رئیس مک‌لارن رسانده و صحت و سقم این خبر را از او جویا شوند. البته او هم یک رئیس کاملا حرفه‌ای است و بخوبی می‌داند چطور برنامه‌های محرمانه شرکتش را مدیریت کند. او به خبرنگاران می‌گوید مشتریان مک‌لارن همواره منتظر استفاده از فناوری‌های جدید در اف‌وان هستند. او در عین حال می‌گوید: همه عاشق اف‌وان هستند و قصدی برای تولید اف‌وان دیگری نداریم!

تا اینجای کار هنوز مشخص نیست آیا باید منتظر اف‌وان جدیدی بود یا نه. اما بتازگی پایگاه gtspirit گزارش کرده «بله این واقعیت دارد! اف‌وان جدیدی در راه است، آن هم با همان ساختار درونی شناخته شده که طی آن سه نفر در خودرو قرار می‌گیرند.»

محصول جدید مک‌لارن 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت. نکته مهم اینجاست که محصول جدید این شرکت خودروی کاملا جدیدی است که با هزینه خیره‌کننده 6/2 میلیون دلار (حدود 9 میلیارد و 217 میلیون تومان) ساخته شده و در سال 1409 / 2020 راهی بازارهای جهانی می‌شود.

شاهکار جدید مک‌لارن به موتور 8/3 لیتری دوقلوی توربوشارژ هشت سیلندری مجهز است که برخلاف مدل پی‌وان (P1 یکی دیگر از شاهکارهای مک‌لارن) خبری از سیستم موتور برقی در آن نیست. مک‌لارن حداکثر سرعت این خودرو را 320 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.

منبع: gtspirit.com و caranddriver.com

مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها