رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد:

آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی جدید، 20 شهریور

چراغ سبز واشنگتن به تهران

ساخت نیروگاه هسته ای ایران مطابق با برجام است

واشنگتن به طور رسمی تأیید کرد که طرح های تهران برای احداث دو نیروگاه هسته ای توسط روسیه با مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک» مطابقت دارد.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۸
ساخت نیروگاه هسته ای ایران مطابق با برجام است

به گزارش جام جم آنلاین از اسپوتنیک، واشنگتن به طور رسمی تأیید کرد که طرح های تهران برای احداث دو نیروگاه هسته ای توسط روسیه در توافق با مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک» - برجام - است.

بنا بر گزارش وبسایت خبری «واشنگتن فری بیکن»، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که دستورات صادره از سوی رئیس جمهوری ایران برای آغاز پروژه احداث دو نیروگاه هسته ای جدید، در توافق کامل با «برنامه جامع اقدام مشترک» است.

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که برجام ساخت رآکتورهای آب سبک را ممنوع نمی سازد.

گفتنی است که «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنج شنبه اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور ایران، تهران برای ساخت دو نیروگاه هسته ای حدود ده میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

این درحالی است که «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه نیز از اجرای مراحل اولیه برای ساخت این دو نیروگاه در ایران خبر داد.

شایان ذکر است که رویدادهای اخیر با موجی از انتقادات قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا روبرو شد؛‌ کسانی که مصرّانه بر خصمانه بودن[!] نیات و مقاصد ایران تأکید می کنند.

سایت خبری واشنگتن فری بیکن به نقل از «تد کروز» نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که موافقت رسمی واشنگتن با ساخت نیروگاه هسته ای در ایران «جدیدترین نشانه از خطرناک و کوته اندیشانه بودن توافق هسته ای» حاصل میان واشنگتن و تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها