رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد:

آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی جدید، 20 شهریور

لاریجانی در نشست خبری با رسانه‌های روسی:

توافق ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای با روسیه قطعی است

رئیس مجلس با بیان اینکه ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای با روسیه در مرحله مطالعات مقدماتی است، گفت: در زمینه ساخت واحدهای جدید نیروگاهی هسته‌ای با روسیه هیچ اختلاف نظری نداریم.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۵
توافق ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای با روسیه قطعی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به مسکو برای حضور در اجلاس سران مجالس اوراسیا در نشست خبری با رسانه‌های روسی گفت: توافقات در زمینه ساخت واحدهای جدید نیروگاهی هسته ای با روسیه در مرحله مطالعات مقدماتی است و هیچ اختلاف نظری نداریم و این توافق قطعی و در حال پیگیری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه از هر ابتکاری برای ارتقای سطح روابط تجاری با روسیه استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: رفت و آمد مقامات دو کشور زیاد است و سال گذشته 10 وزیر ایرانی و روسی به تهران و مسکو سفر کردند، در این سفرها درباره توسعه روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی رایزنی می شود.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به بحران هایی که در منطقه وجود دارد رایزنی های دو کشور به طور منظم انجام می‌شود و مسئولان سیاسی و امنیتی در ارتباط هستند.

حل اختلاف نظر در موضوع قره باغ با استفاده از راه حل سیاسی

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور همچنین درباره موضوع قره باغ هم گفت: یکی از مسائلی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت نزاع ارمنستان و آذربایجان بود و اینکه در این منطقه به اندازه کافی آشفتگی و جنگ وجود دارد و نباید بگذاریم جنگ جدیدی رخ دهد.

لاریجانی گفت: با رئیس مجلس آذربایجان هم صحبت کردم و با روسیه نیز همفکر هستیم که نباید آتش جنگ شعله ور شود.

رئیس مجلس تاکید دارد که دو طرف باید تلاش کنند از ظرفیت استفاده و از راهکار سیاسی اختلافات را حل کنند.

مشکل سقوط قیمت نفت ناشی از دسیسه‌ها بود

وی همچنین درباره وضعیت اوپک و قیمت نفت اظهار داشت: در اوپک تصمیمات باید سنجیده و معقول باشد، در اوپک، همه اعضا سهمیه دارند و باید به این سهمیه ها پای‌بند باشیم.

لاریجانی ادامه داد: مشکل سقوط قیمت نفت مربوط به دسیسه‌هایی بود که می دانید که چه کسانی نقش داشتند. کشورهای اوپک و غیر اوپک باید برای تعادل بخشی به بازار نفت تصمیم گیری کنند.

نقش اجلاس اوراسیا در حل مسائل منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نقش مجالس اوراسیا در مسائل منطقه اظهار داشت: نقش این اجلاس می تواند مثبت و سازنده باشد اما مسائل منطقه از پیچیدگی برخوردار است و به حجم زیادی رایزنی و تفاهم نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها