فرمانده انتظامی پلیس تهران به ارائه‌ آماری از اقدامات این دستگاه انتظامی در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و با ذکر این که نیروی انتظامی طی سال گذشته بیش از 4400 با مغازه پوشاک را به لحاظ تخلف در ارائه‌ی پوشاک مبتذل و خلاف عفت عمومی پلمب کرده‌ است.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۶
پلمب 4400 مغازه پوشاک به دلیل ارائه‌ پوشاک خلاف عفت عمومی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، سردار حسین ساجدی‌نیا این خبر را در جلسه‌ای که با حضور دادستان تهران با مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، پلیس و سیاست‌گذار مرتبط با آسیب‌های اجتماعی برگزار گردید بیان کرد.

در این جلسه، دادستان تهران با طرح موضوع جلسه که به طور اعم، آسیب‌های اجتماعی و در معنای اخص، عفاف و حجاب است، به فرامین مقام معظم رهبری در جلسه‌ی اردیبهشت‌ماه سال جاری اشاره نموده و اظهار امیدواری کرد این جلسات بتواند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را هدفمند نماید.

جعفری دولت‌آبادی با اعلام این که رفتارها و اظهارات مسوولان از وجوه مؤثر در آموزش مردم است، به عنوان مثال گفت وقتی برخی مسؤولان به مردم می‌گویند ماهواره منشأ بی‌عفتی است اما برخی دیگر مسوولان فرهنگی بر خلاف قوانین موجود اعلام می‌دارند که استفاده از ماهواره بلامانع است؛ طبیعی است که مردم با تردید مواجه می‌شوند. وی افزود: عده‌ای توجیه می‌کنند که جهان، جهان تمدن و اینترنت است و برای استفاده از ماهواره باید راهکارهای جدید پیدا کرد که البته کسی با راهکارهای جدید مخالف نیست؛ اما مسؤولان فرهنگی نباید طوری سخن گویند که گویی استفاده از ماهواره مجاز شده است و چنین وانمود سازند که باید در برابر تهاجم ماهواره تسلیم شد.

دولت‌آبادی در پایان جلسه به جمع‌بندی مطالب پرداخت و عدم فرافکنی و محول نمودن مسؤولیت به یکدیگر از سوی دستگاه‌ها، از جمله ملزوماتی بود که مورد تأکید قرار گرفت.

تصمیم دیگر این جلسه، بررسی صحت و سقم خیر انتشار یافته در برخی سایت‌های خبری مبنی بر اختصاص هزینه‌ی آرایش به پرسنل زن در چند بیمارستان‌‌ خصوصی بود که نماینده‌ی وزارت بهداشت مسوول پیگیری و اعلام نتیجه گردید.

در این جلسه نماینده وزارت اطلاعات نیز تأکید نمود که بهبود وضعیت عفاف و حجاب منوط به تمرکز بر علل ریشه‌ای این مسأله است که علل آن نهفته در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها