اردوغان در گفت‌وگو با رسانه اسرائیلی:

نمی‌توانم بگویم اسرائیل وحشی‌تر است یا هیتلر

منابع اسرائیلی به روزنامه عربستانی «ایلاف» خبر داده‌اند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دعوت «رووین ریولین» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی را برای سفر به تل آویو در ماه سپتامبر آینده پذیرفته است.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۳
اردوغان به تل آویو می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، روزنامه الکترونیکی «ایلاف» عربستان به نقل از یک منبع اسرائیلی که خواسته است تا نامش افشا نشود، از سفر قریب‌الوقوع «اردوغان» به سرزمین اشغالی و دیدار با «نتانیاهو» و دیگر مقامات صهیونیستی خبر داد.

بنا به این خبر، اردوغان به «رووین» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی خبر داده است که دعوت او برای سفر به تل آویو را پذیرفته است.

به گفته این منبع اسرائیلی، دعوت از اردوغان در ادامه اعلام توافق اسرائیل و ترکیه برای عادی‌سازی روابط، انجام شده است.

ایلاف در ادامه می‌نویسد: به گفته این منبع، «روولین» درباره این دعوت با «نتانیاهو» نیز مشورت کرده است، هر چند روابط این دو در حالت بحرانی به سر می‌برد و پیش ‌بینی می‌شود تا این سفر در سپتامبر پیش رو انجام شود و اردوغان با «روولین»، «نتانیاهو»، «لیبرمن» وزیر دفاع اسرائیل و «اسحاق هرتزوگ» رئیس حزب اتحادیه صهیونیست (اپوزیسیون دولت) دیدار کند.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع اردنی نوشته است که اسرائیل با مقامات اردنی برای جهت سفر اردوغان به «مسجد الاقصی» هماهنگی به عمل آورده است.

ایلاف در انتها می‌نویسد: این سفر پس از دیدار اردوغان و پوتین و بازگشت روابط ترکیه - روسیه صورت می‌گیرد و اسرائیل نقش محوری در برقراری رابطه دوباره ترکیه و روسیه بازی کرده است.

این روزنامه سعودی، «رووین ریولین» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی را نیز به عنوان واسطه دیدار پوتین و اردوغان معرفی می‌کند.

ترکیه و اسرائیل در تاریخ 8 تیر گذشته برای از سرگیری روابط و پرداخت غرامت آسیب دیدگان کشتی مرمره و بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها