یک کارشناس اقتصادی معتقد است واردات خودروهای بی کیفیت چینی بزرگترین ضربه و زیان را به صنعت خودروسازی کشور وارد می کند.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۲
زنگ خطر ورود خودروهای بی کیفیت چینی

به گزارش جام جم آنلاین محمد بیاتیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: ظاهر خودروهای چینی زیبا و به برخی از آپشن ها مجهز هستند و از طرفی دیگر قدرت خرید مردم به خودروهای لوکس با کیفیت نمی رسد به همین دلیل به سراغ خودروهای بی کیفیت چینی می روند.

بیاتیان گفت: دولت قصد دارد به نوعی نیازهای قشرهای پایین و کم درآمد جامعه را تامین کند، اما واردات خودروهای بی کیفیت چینی بزرگترین ضربه و زیان را به صنعت خودروسازی کشور وارد می کند.

وی افزود: این موضوع یک زنگ خطر برای صنعت خودرو سازی کشور است زیرا سلامت جامعه را به خطر می اندازد و در آلودگی هوا, تصادفات و ایمنی ها تاثیرگذار است.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: اگر فشاری که به خودروسازان داخلی برای بالا بردن کیفیت خودروها وارد می شود؛ برای جلوگیری از واردات خودروهای چینی اعمال می شد قطعا شاهد ورود این لوکس های به ظاهر با کیفیت نیودیم.

بیاتیان تصریح کرد: سال گذشته معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت در خصوص توقف واردات خودروهای چینی به این شرکت ها اولتیماتوم داد و قرار شد با این شرط اجازه ورود به کشور را داشته باشند که حداقل 40 درصد از این خودروها در داخل ساخته شوند البته این موضوع به واقعیت تبدیل نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: البته در حال حاضر با سیاستی که دولت برای مشارکت با برخی از شرکت های اروپایی و فرانسوی در پیش گرفته امیدواریم شاهد واردات خودروهای با کیفیت و همچنین قیمت پایین باشیم تا از این طریق خودروهای بی کیفیت را از بازار خارج کنیم.

بیاتیان در پایان سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر اگر کسی خودروی چینی خریداری کند تقریبا صاحب اول و آخرش خودش است و این خودروها معمولا دست دوم خرید و فروش نمی شوند که البته این از نقض سیاست گذاری دولت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
نوذر
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
بعضی از خودروهای چینی كیفیت متوسطی دارند ولی از بعضی برندهای اروپایی مونتاژ داخل كه تكنولوژی 40 سال پیش را دارند به مراتب بهترند. بالاخره هر فروشنده ای خریداری هم دارد و فروشندگان خودروی چینی خودروهایشان را دارند میفروشند و صاحب اول و آخر آن نیستند. الان همه ی چیزها از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد در سرتاسر جهان چینی است و این خوش خیالی است كه بگوییم تمام اجناس چینی كم كیفیت هستند......اپل آی فون و كلیه ی كامپیوترها و وسائل دیجیتال دنیا با بهترین كیفیت در چین ساخته میشوند.الان كیفیت خودروهای خوب چینی با كیفیت خودروهای متوسط آمریكایی برابری میكند و خودروهای متوسط آمریكایی خودروهای بدی نیستند.....كیا و هیوندا كه از خودروهای خوب كره ای هستند با كمك و هدایت و سرمایه گذاری فورد و كرایسلر اینی شده اند كه هستند. چون خودرو سازهای آمریكایی دانش فنی را به كره ایها بطور كامل و به همراه سرمایه گذاری منتقل كردند و حال آنكه خودرو سازهای فرانسوی اینكار را نكردند و چون سرمایه ی خودشان در ایران در خطر نبود با اولین تهدید آمریكا به سرعت و با نامردی تمام پشت خودروسازیهای ایرانی را خالی كردند و متاسفانه باز هم مدیران ما به این فرانسویها مجددا اعتماد كردند و صنعت مریض خودروی ما را دست این پزشكان فرانسوی بی وجدان سپردند....چه بسا همان برندها و خودروهای كره ای به مراتب با كیفیت تر از فرانسویها است كه خودروهای با اسم و رسم و با سابقه ی فرانسوی حتی در بازار آمریكای شمالی حضور ندارند( مثل خودروهای برندهای نوظهور چینی). بنابر این مدیران و مسئولان خودرو سازی ایران اینگونه احساس نكنند كه مردم این چیزها را نمیفهمند.....مردم ایران در همه جای جهان اكنون حضور دارند و كاملا مترصد مچ گیری از كلیه ی مدیران عوامفریب هستند....
یك ایرانی
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
جنس های چینی كه تو ایران وارد می شه یا اینجا تولید میشه ، كیفیتش اصلا با اون محصولات چینی كه اون بالا گفتی یكی نیست. چین كشوریه كه كیفیت محصولات یكسانش مثل تیراژ محصولاتش نسبت به درخواست مشتری یا سفارش دهنده بسیار متفاوته. اونی كه برای یه آمریكایی تولید می كنه با اونی كه برای شمای ایرانی تولید می كنه زمین تا آسمون تفاوت داره . آره عزیزم
حسین
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
مردم چه گناهی كردن كه il اذیت میشن هم جونشون ,هم مالشون v, از دست میدن
سعید
-
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
دیگه چینیا بایدخودروهاشونو باماامتحان كنن,.چون ماهمیشه لایق بهتریناییم ودرجهت تسهیل مرگ ومیر مردم ونقص فنی خودروها تلاش كنیم,مهم اینه فقط ازتولیدداخل حمایت بشه.
علی
-
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
كیفیت خودروی ایرانی مساوی خودروی چینی
قیمت ایرانی بالاتر از خودروی چینی واپشنهای خودروی چینی بالاتر از خودروی ایرانی
و مسئولین پر مدعای ایرانی
احمد رضا طیبی
-
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
یعنی وجدانا اندازه پراید و 405 و پرشیا و 206 نیستند ؟!
من خودم خودرو ام وی ام دارم تجربه ی من در استفاده از محصولات داخلی پراید و 206 و پرشیا هستش .
واقعا كیفیت خودروی چینی از هر خودرویی كمتر باشه از محصولات زیر پنجاه میلیون داخلی خیلی بهتره.با یه تحقیق ساده متوجه میشید كه این محصولات صد در صد چینی نیستند و طراحی موتور و پلتفرم رو با شركت های معتبر انجام میدن .من خودم وقتی می خریدم خیلی ها میگفتن نخر ضرر می كنی ولی بعد از خرید و اینكه همه ی اونها با یك بار سوار شدن گفتن كه از خودروهای داخلی بهتره نسبت به قیمتش.
نكته ی بعد طراحی های شركت چری برای 2013 و 2007 و ایناست نه اینكه شما هنوز تو پراید 1980 گیر كردید.
جالبه شركت چری از سال 1999 وارد تولید خودرو شده و ایران خودرو با این همه ادعا از قبل انقلاب تا سالها بعد از انقلاب تو پیكان گیر كرده بود .سایپا هم كه پراید محصول اسطوره ایشه این شركت از سال 1999 به جایی رسیده كه محصولاتش رو الان در هند و روسیه و آمریكای جنوبی و آفریقا و تركیه و ایران و تعدادی از كشورهای اروپایی صادر می كنه شماها با این همه ادعا چی؟ آیا كشور چین فضا را برای شركت چری انحصاری كرد؟ آیا برای فروش و خالی كردن انبارهای این شركت وام های آنچنانی كه دولت برای خالی كردن انبارهای پر شما جوری كه با گوگل ارس انبارهاتون رو میدیدی جای سوزن انداختن نبود داد ، دولت چین هم له این شركت داد؟ با این همه حمایت و انحصار بعد از این همه سال شما كجایید؟
ایران خودرو رو با شركت كیا مقایسه می كنم تقریبا ار نظر تاریخی فعالیتشون تقریبا نزدیك به همه الان كیا كجا و شما كجا؟؟؟؟؟؟؟
كیا امتیاز پراید رو وقتی به سایپا فروخت تقریبا پراید جز محصولات پردرامدش بود (به پاس قراردادش با ایران ) اونا الان كجا هستند سایپا تو همون پراید گیر كرده پرایدی كه در سال 1986 امریكا بعد یكسال به علت ایمن نبودن از جاده ها جمعش كرد البته در آمریكا با نام مزدا 121 فروخته میشد.
محصولات دو خودروساز ایرانی در قیمت حدود پنجاه میلیون :
پراید ( با صدتا مدل عجیب غریبش)- پژو 405 (با مدل های من در آوردیش ) - پژو 206-پژو 206 اس دی _ سمند - تیبا - ساینا (تیبا در لباس شیر )- رانا - دنا - تندر
كدومشون صد در صد ایرانیه؟كدومشون صد درصد خارجیه؟؟؟
تولیداتی در برزخ!! نه حاصل طراحی ایرانین نه كیفیت شركت خارجی اصلی رو دارن مثل پژو كه فقط اسمش روشه هیچیش كیفیت فرانسه رو نداره .
نكته ی بعد همه قطعه سازها از شركت های خودرو ساز از بابت واردات قطعات بی كیفیت چینی به علت ارزان بودن، گله مندن و عمده ی قطعات به كار گرفته شده در تولیدات داخل چینی هستن اگر بده و بی كیفیت چرا با چین خودتان وارد قرارداد میشید؟
جام جم خواهشا منتشر كن.
حسین
-
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
افرین كاملا موافقم
یك ایرانی
-
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
همه چیزایی كه اون بالا گفتی درست . ولی هیچكدومش دلیل برتری جنس چینی نیست . اصلا و ابداً .

نیازمندی ها