فقط 50 دستگاه از این ب‌ام‌و ساخته می‌شود

محصول خلاقانه ب‌ام‌و یعنی ب‌ام‌و ام5 همواره به عنوان یکی از جذاب ترین سدان‌های اسپرت دنیا در 30 سال گذشته مطرح بوده است، اما رقبای سرسخت این شرکت هم بیکار نبوده و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز از محصولات جدیدی رونمایی می‌کنند که می‌تواند تهدیدی جدی برای این خودروساز آلمانی باشد. این روزها کادیلاک با CTS-V و آلفارومئو با جولیا کوآدریفولیو (Giulia Quadrifoglio) نشان داده‌اند به بازار سدان‌های اسپرت توجه ویژه‌ای دارند.
کد خبر: ۹۳۱۱۲۶
فقط 50 دستگاه از این ب‌ام‌و ساخته می‌شود

در پاسخ به این تهدید، ب‌ام‌و با نگرشی متحول شده بار دیگر وارد گود شده و از نسخه محدود ب‌ام‌و ام5 یعنی 2016 M5 Pure Metal Silver رونمایی کرده است. در این خودروی خاص، رنگ نقره‌ای متالیک حرف اول و آخر را می‌زند. قرار است فقط 50 دستگاه از این خودرو ساخته شود؛ استراتژی شناخته شده‌ای در دنیای خودروسازی که بیشتر کمپانی‌های معروف برای جادوانه کردن برخی مدل‌های خاص خود به کار می‌گیرند.

البته رنگ خاص این نسخه، تنها تفاوت شاخص آن با مدل استاندارد ب‌ام‌و ام5 نیست. در واقع تفاوت‌های اصلی را باید در زیر کاپوت یعنی در سیستم موتوری آنها جستجو کرد. نسخه خاص این خودرو به موتور 4/4 لیتری دوقلوی توربوشارژ هشت سیلندری مجهز است که در مقایسه با نسخه اصلی 40 اسب بخار قدرت بیشتری دارد. به این ترتیب توان آن به 600 اسب بخار رسیده است.

البته این دومین بار است که ب‌ام‌و نسخه ویژه 600 اسب بخاری از ام5 به دنیا معرفی می‌کند. پیشتر شاهد پرده‌برداری از 30 Jahre در سال 2014 بودیم که آن هم با استقبال چشمگیری از سوی کارشناسان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت مواجه شد. البته تفاوت بزرگی میان دو نسخه 600 اسب بخاری وجود دارد و آن این که شاهکار جدید خودروساز آلمانی فقط برای آمریکایی‌ها ارائه می‌شود، در حالی که 30 Jahre
به سراسر جهان فرستاده شد.

بر اساس اعلام ب‌ام‌و شتاب نسخه جدید ام5 افزایش یافته، به طوری که صفر تا صد را به جای 2/4 ثانیه اکنون در 9/3 ثانیه طی می‌کند. از آن گذشته حداکثر سرعت خودرو نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده و از 250 کیلومتر بر ساعت به 300 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. ب‌ام‌و بخوبی از این واقعیت آگاه بوده که محصولات سایر رقبا ازجمله Caddy و آلفارومئو صفر تا صد را در کمتر از چهار ثانیه طی می‌کنند و حالا با این به روزرسانی چیزی از رقبای سرسختش کم ندارد. ب‌ام‌و حساب ویژه‌ای روی این مدل خاص باز کرده است. درحالی که قیمت ام5 استاندارد از 94 هزار دلار (حدود 332 میلیون تومان) آغاز می‌شود، Pure Metal Silver قیمت پایه 130 هزار دلاری (حدود 459 میلیون تومان) دارد.

نخستین بار در سال 1984، یعنی بیش از 30 سال پیش بود که ام5 با به نمایش درآمدن در نمایشگاه خودروی آمستردام به دنیا معرفی شد و اکنون در گذر زمان به یکی از شاخص ترین خودروهای اسپرت دنیا تبدیل شده است.

منبع: بیزنس اینسایدر

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همی
-
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
۰
۰
فرقی با پراید نداره فقط از این خیلی تولید شده.☺

نیازمندی ها