قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی

عده‌ای برای واردات فشار می‌آورند

قائم مقام بازرگانی وزیر با بیان اینکه قانون به وزیر جهاد کشاورزی اجازه داده تا ثبت سفارش واردات را برای جلوگیری از آسیب به تولید داخلی متوقف کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تعهدات قبلی را متوقف نمی‌کند، اما اجازه سوء استفاده به واردکنندگان را هم نمی‌دهد
کد خبر: ۹۳۰۰۳۶
عده‌ای برای واردات فشار می‌آورند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، علی اکبر مهرفرد در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه قانون مشخص کرده که کارخانجات خوراک دام تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرند، افزود: پرداخت مالیات این بخش نیازمند مباحث کارشناسی و تشکیل یک کارگروه برای بررسی موضوع است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی افزود: بنابراین در این مورد مذاکراتی با سازمان امور مالیاتی خواهیم داشت، تا امکان معافیت‌ مالیاتی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از فعالیت صنایع غیرمجاز در بخش تولید خوراک دام، طیور و آبزیان بخشنامه کارساز نیست و دستگاه‌های متولی باید در این رابطه اقدام کنند.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بهداشتی کردن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: این موضوع باید با همکاری معاونت امور دام، سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های متولی و با برنامه انجام شود.

مهرفرد با بیان اینکه باید برای صادرات یک میلیون تن از انواع خوراک دام، طیور و آبزیان تا پایان سال برنامه‌ریزی کرد، بیان داشت: در صورتی که عوارض صادراتی خوراک دام، طیور و آبزیان حذف شود، امکان حضور بیشتر در بازارهای بین‌المللی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان در حال حاضر 240 هزار تن است.

مهرفرد با تأکید بر اینکه اطلاعات تعرفه‌های تجاربی باید به موقع به تجار و فعالین اقتصادی برسد، بیان داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده باز هم مشاهده می‌شود که عده‌ای از ممنوعیت‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به عنوان مثال در مورد ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت از 8 ماه قبل اطلاعیه‌ آن در سازمان‌های مختلف منتشر شده، اما علیرغم این موضوع باز هم عده‌ای از واردکنندگان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

مهرفرد با بیان اینکه قانون به وزیر جهاد کشاورزی اجازه داده تا ثبت سفارش واردات را برای جلوگیری از آسیب به تولید داخلی متوقف کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تعهدات جدید را متوقف می‌کند و تعهدات قبلی را متوقف نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با سوء استفاده از واردات برخورد می‌شود، گفت: به عنوان مثال اگر واردکننده‌ گندم در سال 91 ثبت سفارش واردات این کالا را با دلار 1226 تومانی انجام داده و تاکنون بعد از گذشت 4 سال گندم را وارد نکرده است و اکنون بخواهد اقدام به واردات کند، ما به این فرد اجازه واردات نمی‌دهیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این افراد با تأکید بر اینکه ثبت سفارش کالای وارداتی مربوط به گذشته است، می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن بنده کالا وارد کنند، اما بنده اجازه این سوء استفاده را نمی‌دهم.

وی با تأکید بر اینکه اجازه اجحاف در حق تولید‌کنندگان را نمی‌دهم، اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای فضا را گل آلود می‌کنند و برای واردات فشار می‌آورند.

مهر فرد افزود: به میزم نچسبیده‌ام و حتی اگر با این کارها در نهایت برکنار شوم، مهم نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها