وزیر خارجه آمریکا در توضیح علت ارسال 400 میلیون دلار ایرانیان به صورت پالت‌های پول نقد گفته که این اقدام از تبعات تحریم‌های کنگره است؛ تحریم‌هایی که ایران را پای میز مذاکره کشاند.
کد خبر: ۹۲۹۴۴۶
توضیحات جان کری در مورد 400 میلیون دلار پرداختی به ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک به برزیل رفته، در خصوص امنیت این مسابقات و مسائل حواشی انتقال 400 میلیون دلار پول به ایران با خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز مصاحبه کرده است.

خبرنگار سوالی در خصوص دادن «باج» به ایرانیان برای آزادی 4 زندانی پرسید و گفت چرا نظر بیشتر مردم آمریکا با نظر دولت این کشور در این ماجرا فرق می‌کند؟

جان کری با تکرار چند باره پاسخ مقامات آمریکایی گفت که این موضوع توسط تیمی مجزا از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیگیری شده و پرس و جوی شخصی کری از آنها ثابت کرده که آزادی 4 تبعه آمریکایی، ارتباطی با دادن 400 میلیون دلار به ایرانیان نداشته است.

خبرنگار از وزیر پرسید که چرا پول را به صورت نقد به ایران فرستادید که این همه جنجال به پا شود؟

جان کری پاسخ داد: «چون نمی‌توانیم برای آنها چک بنویسیم. به خاطر تحریم‌ها، هیچ رابطه بانکی با ایرانیان نداریم. در حقیقت همان اقداماتی که کنگره به کار بست تا مذاکرات سر بگیرد، شرایطی ایجاد کرد که مجبور شویم پول را به صورت نقد به ایران بفرستیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها