سازمان هواشناسی پیش بینی کرد

باران در استان های شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارانی شدن هوای استانهای شمالی کشور در سه روز آینده خبر داد و گفت: بارش‌های باران به صورت پراکنده در ۷۲ ساعت آینده در مناطقی از البرز مرکزی و سواحل دریای خزر ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۴
باران در استان های شمالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه در تشریح وضعیت آب‌وهوایی سه روز آینده کشور اظهار کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود که در 24 ساعت آینده سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر دچار بارندگی باران و رگبار پراکنده شود و عمده بارشها در استانهای مازندران و گلستان به‌وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: امروز و فردا بارش باران، رگبار پراکنده و وزش باد در استانهای سمنان، تهران، مازندران و البرز نیز داده می‌شود که این وضعیت در مناطق کوهستانی نظیر آبعلی و دماوند نمود بیشتری دارد و در حال حاضر در این نقاط از استان تهران باران می‌بارد و دمای هوا کاهش یافته است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: دمای هوای آبعلی و دماوند نسبت به روز گذشته 11 تا 15 درجه کاهش پیدا کرده که این وضعیت و بارش باران پراکنده تا اواخر روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد یافت.

نقشینه با بیان اینکه در دو روز آینده برخی از نقاط کشور در دامنه‌های البرز و زاگرس بارانی خواهد بود، گفت: دامنه‌های البرز، ارتفاعات زاگرس، جنوب استان فارس و بوشهر دچار رگبار پراکنده باران می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک منطقه سیستان را در می‌نوردد و کاهش دید افقی در این منطقه از شرق کشورمان ایجاد خواهد شد که باید تمهیدات لازم مد نظر قرار گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت جوی 72 ساعت آینده و روز جمعه اظهار کرد: بخشهایی از زاگرس جنوبی و غرب مازندران در انتهای هفته بارانی خواهد بود و دمای هوا در این مناطق تا حدودی کاهش می‌یابد.

نقشینه درباره گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق کشور گفت: اهواز با دمای 50 درجه بالای صفر گرم‌ترین و اردبیل دمای 28 درجه بالای صفر نیز خنک‌ترین مراکز استان هستند؛ دمای هوای تهران نیز در دو روز آینده در گرم‌ترین ساعات به 36 درجه بالای صفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها