خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وزارت دفاع اعلام کرد، کره شمالی امروز (چهارشنبه) موشکی را که ظاهرا از نوع بالستیک است به دریای ژاپن پرتاب کرده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۷
کره شمالی باز هم موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی این موشک در ساعت 7:50 صبح به وقت محلی پرتاب شده است.

این پرتاب از منطقه غربی کره شمالی به ساحل شرقی دریای ژاپن تازه‌ترین اقدام در سری آزمایش‌های موشک بالستیک توسط کره شمالی درچند ماه اخیر است.

در جریان آزمایش‌های پیشین، کره شمالی سه موشک بالستیک را به طرف دریای ژاپن پرتاب کرد.

آزمایشات اخیر که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می‌شوند شیوه کره شمالی برای تلافی تصمیم آمریکا در راستای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی است.

این پرتاب به دنبال انتشار گزارش رسمی وزارت دفاع ژاپن صورت گرفت که در آن گفته است برنامه اتمی کره شمالی تهدیدی مستقیم برای ژاپن محسوب می‌شود.

در این گزارش ادعا شده که به احتمال زیاد کره شمالی تکنولوژی موشک بالستیک دوربرد را که قادر به رسیدن به شعاع بیش از 6200 مایلی است تولید کرده و کلاهک‌های اتمی دارد که وزن آنها کمتر از یک تن است. چنین تکنولوژی نه تنها ژاپن را در معرض یک حمله بالقوه قرار می‌دهد بلکه آمریکا و تمامی شرکایش در جنوب شرق آسیا را نیز تهدید می‌کند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از گزارش‌ها مبنی بر اینکه کره شمالی موشک‌های بالستیک را پرتاب کرده مطلع شده و به شدت پرتاب‌های اخیر توسط این کشور منزوی را محکوم می‌کند.

جولیا میسون، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما همچنان آماده‌ایم تا با شرکا و متحدانمان در سراسر جهان برای واکنش نشان دادن به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و همچنین دفاع از خود و متحدانمان در برابر هرگونه حمله یا اقدام تحریک آمیز پیونگ‌یانگ همکاری کنیم.

وی افزود: این پرتاب‌ها تنها قطعنامه‌های جامعه بین‌المللی را برای مقابله با اقدامات کره شمالی افزایش می‌دهند.

در همین حال شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز اعلام کرد: موشک پرتاب شده از کره شمالی که در داخل یا نزدیکی آب‌های ژاپن فرود آمده تهدیدی جدی برای امنیت ژاپن محسوب می‌شود و توکیو به شدت نسبت به آن اعتراض دارد.

جم ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن نیز امروز اعلام کرد: پرتاب موشکی کره شمالی تهدیدی جدی برای امنیت ژاپن است.

وی به خبرنگاران گفت: نیروی دفاع شخصی کشورمان برای مقابله با پرتاب‌های موشکی بیشتر کره شمالی در حالت آماده باش به سر می‌برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خ
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
به این میگن مرگ بر امریكا .

نیازمندی ها