طی هفته ای که گذشت، مستند «آمریکای هیلاری» در سینماهای آمریکای شمالی به روی پرده رفت. این فیلم که در باره فعالیت های انتخاباتی هیلاری کلینتون برای راه یابی به کاخ ریاست جمهوری آمریکاست، در کمال تعجب همگان 4 میلیون دلار فروش کرد.
کد خبر: ۹۲۷۴۸۰
انتخابات آمریکا، سینما و سلبریتی ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورایتی، با این رقم فروش، این مستند در ردیف دهم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی نشست اما این تمام کاری نیست که صنعت سینمای آمریکا و هالیوود در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داده است. از یک سال قبل، در هر دو اردوگاه جمهوری خواه و دمکرات کارزار هنری پرسروصدایی به راه افتاده است.

هر دو رقیب انتخاباتی، تلاش دارند فهرست بلند بالایی از هنرمندان دو دنیای سینما و موسیقی را در پشت سر خود به راه بیندازند.

انتشار فهرست های حمایت از سوی سلبریتی ها و چهره های مشهور دنیای هنر و سرگرمی، همواره به کار نامزدهای انتخاباتی آمده و باعث بالاتر رفتن آرای آنان شده است.

به همین دلیل است که هم دونالد ترامپ و هم هیلاری کلینتون، تلاش دارند در کنار ستاره های سینما ایستاده و عکس بگیرند و یا از حضورشان در کارزارهای تبلیغاتی استفاده کنند. اهل فن و تحلیل گران سینمایی و سیاسی عقیده دارند هر چه دست نامزدها در این رابطه پرتر باشد، کفه موفقیت در صندوق های رای به نفع شان سنگین تر می شود.

همین تحلیل گران به این نکته اشاره می کنند که هیلاری کلینتون و حزب دمکرات در این رابطه موفق تر هستند و نام تعداد بیشتری از هنرمندان را در فهرست خود دارند.

به گفته آن ها، نامزدهای حزب دمکرات همیشه از چنین موهبتی برخوردار بوده اند. دلیل امر را هم، باید در سیاست های معتدل این حزب در رابطه با زنان، اقلیت های قومی و مذهبی و مخالفت آن ها با سانسور جست و جو کرد.

میشل رودریگوئز بازیگر آمریکای لاتینی تبار مجموعه فیلم پرفروش «سریع و آتشی» در این رابطه می گوید:« چطور می توان به کسی رای داد که می خواهد پس از ورود به کاخ سفید، بین خط مرزی آمریکا و مکزیک یک دیوار بلند بکشد؟» اما هنرمندان بسیار مشهورتری هم در این جناح هستند که از نامزدی کلینتون حمایت می کنند.

چهره هایی مثل مریل استریپ، جین فوندا، آن هاتاوی و الیزابت بنکز تعدادی از این نام ها هستند. البته آن ها یک دلیل مهم هم برای حمایت از نامزد دمکرات ها دارند و آن زن بودن کلینتون است. در کنار این خانم ها، می توان مردانی مثل جرج کلونی را هم دید که مدافع رئیس جمهور شدن یک زن هستند.

با این حال، اردوگاه طرف مقابل هم بیکار ننشسته و برای خودش چندین نام فراهم کرده است. اما جالب است که یکی از مهم ترین نام های هوادار حزب جمهوری خواه یعنی آرنولد شوارزنگر، حاضر به دفاع از نامزدی ترامپ نشده است.

وی که در فیلم های اکشن دهه هشتاد میلادی خود هم چون «کونان بربر» و «ترمیناتور» به همان شیوه ای عمل می کرد که حالا ترامپ دنباله رو آن است، عقیده دارد این مولتی میلیاردر کلاه گیس به سر، دیدگاه هایی تند و افراطی دارد! هر دو نامزد پست ریاست جمهوری، وعده های زیادی به مردم آمریکا و هم چنین هالیوود داده اند.

بسیاری از منتقدان این پرسش را مطرح می کنند که آیا باید این وعده ها را جدی گرفت و آیا پس از ورود یکی از این دو نامزد به کاخ ریاست جمهوری، زمان به فراموشی رساندن آن وعده ها فرا نمی رسد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها