پنج تفاوت بزرگ میان دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه آمریکا وجود دارد که صحنه رقابت سیاسی را طی ۱۰۰ روز مانده به انتخابات این کشور مشکل تر کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۷
۵ نکته درباره رقابت میان کلینتون و ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، گردهمایی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا به پایان رسید و اولین مناظره عمومی میان دو نامزد نهایی انتخبات 56 روز دیگر برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد الان زمان خوبی برای بررسی دانستنی‌های ما در مورد مبارزه میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ باشد.

پنج نکته در مورد رقابت میان این دو نامزد انتخاباتی وجود دارد که دانستن آن‌ها برای شما مفید خواهد بود.

1. نسخه جدیدی از ترامپ وجود ندارد

هیچ محور مشخص و یا نسخه جدید یا توسعه یافته‌ای وجود ندارد. تنها یک دونالد ترامپ وجود دارد. یا از او حمایت کنید و یا او را به حال خود رها کنید. از خودتان این سوال را بپرسید که:

یک پیرمرد 70 ساله چقدر موفق بوده است که فورا و پس از یکی از بزرگترین پیروزی‌های دوران زندگی اش تصمیم گرفته تا کارهای متفاوتی انجام دهد؟

پاسخ این سوال این است که هیچ پیرمرد 70 ساله‌ای مخصوصا فردی که عالی ترین حد اعتماد به نفس را دارد مانند ترامپ وجود ندارد.

کلینتون طی سخنرانی پذیرش نامزدی حزب دموکرات در فیلادلفیا گفت: «هیچ دونالد ترامپ دیگری وجود ندارد. او همین است که هست». برای جمهوریخواهان، امید به این که ترامپ به اعضای هم حزبی اش حمله نکند هرگز وجود نخواهد داشت. ترامپ ترامپ است. جمهوریخواهان باید تصمیم خود را بگیرند که می خواهند ترامپ را انتخاب کنند یا نه.

2. هیلاری کلینتون قصد دارد با احتیاط عمل کند

هیلاری کلینتون را می‌توان به عنوان یک سیاستمدار محتاط توصیف کرد. او قبل از اینکه تمامی جوانب یک اقدام را کاملا نسنجد عملی انجام نخواهد داد. انتخاب سناتور تیم کین به عنوان معاون ریاست جمهوری وی و اعلام انتخاب تام ویلساک به عنوان وزیر کشاورزی کاملا نشان دهنده این است که کلینتون قصد ندارد تا طی روزهای آینده ریسک بزرگی انجام دهد.

این احتیاط و دوراندیشی کلینتون بازتاب دهنده یک باور میان کلینتون و دستیار ارشد اوست که هرگز به صورت عمومی مطرح نشد زیرا او می‌خواست در ایالت‌های مهم و تاثیر گذار انتخابات به مقابله به مثل با ترامپ نپردازد و بدون هیچ اشتباهی برنده انتخابات شود البته با باز گذاشتن راه ترامپ برای بیان تمام تفکرات و سخناناش و اینکه هرچه می‌خواد به زبان آورد. با توجه به نقشه انتخابات و مشکل ترامپ با رای دهندگان اسپانیایی تبار به نظر می‌رسد که این استراتژی کلینتون بسیار هوشمندانه بوده است.

3. ترامپ مسیر خطرناکی را پیش رو دارد

اگر ترامپ در این انتخابات شکست بخورد تعداد زیادی از جمهوریخواهان او و کمپین انتخاباتی اش را به باد انتقاد می‌گیرند. البته برخی از این انتقادات منطقی هستند ولی اکثر آن‌ها منصافانه نخواهند بود به این دلیل که هیچ کدام از نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری رقابت خود را به صورت برابر با نامزدهای دموکرات‌ها آغار نکرده‌اند زیرا در نقشه انتخاباتی آمریکا دموکرات‌ها ایالت‌های بیشتری را در اختیار دارند.

باید این نکته را در نظر گرفت که 18 ایالت آمریکا به اضافه منطقه کلمبیا در تمامی شش انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا ما بین سال‌های 1992 تا 2012 به نامزد دموکرات انتخابات رای داده‌اند. این ایالت‌ها در مجموع 242 حوزه انتخاباتی را شامل می‌شوند. 13 ایالت وجود دارد که از سال 1992 در انتخابات ریاست جمهوری به نامزد جمهوریخواهان رای می‌دهند. آن‌ها 102 حوزه انتخاباتی را شامل می‌شوند. بنابراین اگر کلینتون در 18 ایالت مذکور پیروز شود و همچنین آرای فلوریدا (و 29 حوزه نمایندگی آن) را از آن خود کند کار تمام است و او رئیس جمهور می‌شود.

4. کلینتون و ترامپ تنها افرادی هستند که می‌توانند یکدیگر را شکست دهند

ما با دو نامزد نه چندان مشهور ریاست جمهوری سر و کار داریم دو نامزدی که احزاب اصلی آمریکا در عصر سیاسی انتخاباتی مدرن آن ها را برگزیده‌اند. این دو نامزد مسلما مشکلات عمیقی دارند که هیچوقت برطرف نخواهد شد.

برای مثال مشکل ترامپ این است که مردم خیلی تلاش نکردند تا او را در مقام رئیس جمهور احتمالی آمریکا ببینند. اخلاق عجیب ترامپ تمایل او به گزافه گویی و عدم تمایل او به از دست کشیدن از شعارهای تفرقه انگیز، ترامپ را در دیده مردم نامزدی مطلوب و ایده آل جلوه نخواهد داد.

در عین حال مردم آمریکا در مورد صداقت و قابل اعتماد بودن کلینتون نیز نگران هستند. ایمیل‌های جنجالی کلینتون در دوره وزیر امور خارجه نیز بر این نگرانی افزوده است. کلینتون سوگند یاد کرده است که برای متقاعد کردن افراد زمان بگذارد. اما هنوز مشخص نیست که می تواند کاری انجام دهد یا حرفی بزند تا اذهان عمومی را تغییر دهد.

تنها یک چیز مشخص است و آن این است که ترامپ تنها جمهوری خواهی است که می‌تواند کلینتون را شکست دهد و کلینتون نیز تنها دموکراتی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد.

5. سه ماه پیش رو شامل صحنه‌هایی بسیار زشت و زننده خواهد بود

زمانی که شما دو نامزد ریاست جمهوری پیش رو دارید که تا این حد بین مردم منفور هستند، راه دستیابی به پیروزی این نیست که خودتان را دوست داشتنی تر از دیگری جلوه دهید، بلکه راه پیروزی شما این است که محبوبیت طرف مقابل را زیر سوال ببرید. پول هایی که خرج تبلیغات انتخاباتی می شوند تا ترامپ و کلینتون انتخابات را جذاب تر جلوه دهند قطعا به هدر داده می شوند.

این بدان معنی است که شما توهین های بیشتری در مورد «هیلاری فریبکار» از سوی ترامپ و سخنان زیادی در مورد صحبت های ترامپ علیه زنان، اسپانیایی تبارها و و دیگران از سوی کلینتون می شنوید.

خودتان را کنترل کنید 99 روز، پیش روی شما یکی از بدترین دوره های تاریخی عمرتان خواهد بود که آن را در کمپین های سیاسی آمریکا شاهد آن خواهید بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها