گرما ساعات کاری در خوزستان را کم کرد !

ساعت کاری همه اداره ها و دستگاه های دولتی و بانک ها به علت پیش بینی افزایش دما در همه شهرهای استان خوزستان امروز تا ساعت 13 خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۷۴۲۹
گرما ساعات کاری در خوزستان را کم کرد !

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: این تصمیم در پی مصوبه اخیر ستاد مدیریت بحران استانداری مبنی بر کاهش ساعات اداری و با هدف کاهش مصرف انرژی اتخاذ شده است.

هاشم بالدی افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی خوزستان، امروز در تعدادی از شهرستان های استان دمای هوا به بیش از 49 درجه می رسد اما برای مدیریت مصرف انرژی مقرر شد ساعت کاری در همه شهرهای استان تا ساعت 13 کاهش یابد.

این برای نخستین بار است که ساعت کاری اداری در خوزستان به علت گرمای هوا کاهش می یابد.
پیش از این با وجود درخواست های مردمی هیچگاه دمای 49 و 50 درجه جزو دمای بحرانی به حساب نیامده بود.

تعطیلی به دلیل گرد و غبار شدید البته در خوزستان در حداقل هشت سال گذشته سابقه داشته است.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی، دمای هوا در 11 شهرستان امروز بین 49 تا 51 درجه سانتیگراد خواهد بود.

بر این اساس بیشترین دمای هوای امروز در شوش 51 سانتیگراد، اهواز، آبادان، بستان و دزفول به 50 سانتیگراد و امیدیه و شوشتر، ماهشهر، آغاجاری و گتوند به 49 درجه سانتیگراد می رسد.

اطلاعیه هواشناسی استان همچنین نشان می دهد دیروز در آبادان، اهواز، بستان، رادار اهواز، دزفول و ماهشهر به 49 و شوش به 50 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

خوزستانی ها از اواخر تیرماه با افزایش دما و شرجی شدید مواجه بوده اند به طوری که دمای 53 درجه برای نخستین بار در خوزستان در تعدادی از شهرها ثبت شد و رطوبت نیز در برخی نقاط تا بیش از 95 درصد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها