پسر جوانی که هشت سال قبل در یک نزاع بچگانه دوستش را به خاطر پیراهن به قتل رسانده بود، برای رهایی از قصاص نیاز به کمک مردم برای پرداخت دیه 50 میلیونی دارد.
کد خبر: ۹۲۶۲۷۱
50 میلیون تومان برای نجات از مرگ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، رسیدگی به این پرونده 14 بهمن ماه سال 88 با مرگ پسر 20 ساله ای در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) رباط کریم آغاز شد.

با حضور ماموران پلیس در بیمارستان مشخص شد پسر 20 ساله ای به نام جاوید به علت اصابت چاقو به سینه اش به قتل رسیده است.

در ادامه ماموران به تحقیق از پسر جوانی که مقتول را به بیمارستان آورده بود، پرداختند. پسر 21 ساله خود را مهرداد دوست مقتول معرفی کرد و در مورد نحوه قتل او گفت: ساعتی قبل در حال رفتن به خانه بودم که متوجه شدم جاوید و شهرام یکی دیگر از بچه های محل با هم درگیر شده اند. آنها 6 است که با هم دوست هستند و من فکر کردم شوخی می کنند.

شاهد ماجرا اضافه کرد: دقایقی بعد کار آنها به زد و خورد شدید کشید و من برای جدا کردن به سمت آنها رفتم اما در یک لحظه شهرام با چاقویی که همراهش بود ضربه ای به مقتول زد و فرار کرد. همان لحظه با اورژانس تماس گرفته و جاوید را به بیمارستان آوردیم اما او جانش را از دست داد. با شناسایی هویت قاتل به نام شهرام، روز بعد ماموران پلیس موفق شدند او را دستگیر کنند.با اعترافات شهرام به قتل دوستش او در شعبه 113 دادگاه کیفری محاکمه شد.

پسر جوان در مورد علت قتل گفت: من و مقتول با یکدیگر دوست بودیم. روز حادثه متوجه شدم جاوید لباس من را پوشیده است، از او خواستم تا پیراهنم را در بیاورد اما او قبول نکرد و سر این موضوع درگیر شدیم. برای ترساندن او چاقو را از جیبم در آورده و به سمت او گرفتم که به سینه او برخورد کرد. خودم ترسیده بودم و فکر نمی کردم این ضربه او را بکشد.

با اعترافات شهرام قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند،همچنین این حکم پس از تائید در دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارسال شد.

در حالیکه قرار است به زودی حکم قصاص پسر جوان اجرا شود، اولیا دم مقتول اعلام کردند با دریافت 50 میلیون تومان حاضر هستند از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کنند. اما با توجه به وضعیت مالی و مشکلات خانواده شهرام، آنها تاکنون نتوانسته اند این پول را برای نجات جان فرزندشان فراهم کنند.

با توجه به نزدیک بودن زمان اجرای حکم، افراد خیر و مردم نیکو کار می توانند با مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی،واقع در سه راه آذری جنب کارخانه آرد، با کمک به تهیه مبلغ درخواستی خانواده مقتول، متهم پشیمان را به زندگی برگردانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
-
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
آزاد میشه میاد بیرون یكی دیگرو میكشه !!! اونی كه كشتم مگه چی شد عده ایی آدم ... پوله دیه شو دادن این یكی ام میدن دیگه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها