عضو کمیسیون برنامه و و بودجه مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین:

علت حقوق های نامتعارف سیستماتیک است

زنگنه: ماهانه 10 میلیون تومان حقوق می گیرم

وزیر نفت اعلام کرد ماهانه نزدیک 100 میلیون ریال حقوق می گیرد که این میزان نیز بر اساس مصوبه دولت قرار است کاهش یابد.
کد خبر: ۹۲۵۸۸۴
زنگنه: ماهانه 10 میلیون تومان حقوق می گیرم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نفت، «بیژن نامدار زنگنه» درباره فیش های حقوقی کارکنان صنعت نفت و کاهش سطح حقوق ها افزود: ما نمی خواهیم سطح حقوق کسی را پایین بیاوریم اما یک سقف از سوی دولت برای حقوق هایی ابلاغ شدکه فکر می کردند زیاد است.

وی اضافه کرد: سقف خالص دریافتی تصویب شده برای تهران 190 میلیون ریال و برای مناطق نفتخیز جنوب 247 میلیون ریال- یعنی ٣٠ درصد بیشتر- است.

به گفته وی، بخشنامه ای بر اساس این مصوبه به مدیران چهار شرکت اصلی تابع وزارت نفت ابلاغ شد تا حقوق های تیرماه به طور موقت براساس این مصوبه پرداخت شود.

زنگنه اضافه کرد: البته باید اعلام کنم شمار افرادی که حقوق آنان در نفت محدود شده است به زحمت به ١٢٠ نفر می رسد و نمی دانم حقوق های بالا که بعضی ادعا می کنند در نفت پرداخت می شود، از کجا می آید.

وزیر نفت افزود: نزدیک ٧٠ درصد از ١٢٠ نفری که حقوق آنها محدود شده همکارانی اند که شرایط ویژه مانند جانبازی دارند.

به گزارش ایرنا، در هفته های گذشته ماجرای افشای فیش های حقوقی، توجه ها را به سوی وزارت نفت جلب کرده و موجب طرح برخی ادعاها درباره دریافت حقوق های کلان در این وزراتخانه شده بود.

وزیرنفت چندی پیش با هدف ساماندهی وضعیت پرداخت حقوق و مزایا در صنعت نفت بخشنامه ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن سقف پرداخت حقوق در مناطق عملیاتی جنوب و سایر مناطق کشور مشخص شد.

بر اساس این بخشنامه سقف دریافت حقوق و مزایا در مناطق جنوبی کشور 247 میلیون ریال و در مناطق شمالی 190 میلیون ریال تعیین شد.

بر اساس مصوبه هیات دولت مقرر شده است همه مقام های سیاسی شامل رییسان سه قوه، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، وزیران، نمایندگان، شورای نگهبان، معاونان رییس جمهوری و مقام های همتراز، زیر 100 میلیون ریال حقوق دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
حسین
-
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
اقای زنگنه مگر حق ایثارگری بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان است لطفا با مردم صادق باشید
رضا
-
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
چیزی نمیگیری.
lhid 24
-
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
حقوق ماهی 24 میلیون پولی نیست كه بنده های خدا میگیرن . پس من با حقوق ماهی 800 هزار تومن و 600 تومن كرایه تو این كشور زباله به حساب میام ؟؟؟؟


تاریخ به یادگار باقی خواهد گذاشت
علیرضا
-
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
باشه ما باور كردیم شما ده میلیون میگیری خیالت راحت باشه حرص نخور
سامان
-
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
10 میلیون وزرا فقط از دولت میگیرن چندین شركت و كارخانه دارن و سهام دار هستن اونا بماند !!!
رزمنده دفاع مقدس
-
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
از نظر جنابعالی كه وزیر دولت تدبیر و امید!!! هستید حقوق ماهیانه 240000000 ریال!!!!(بیست و چهار میلیون تومان!!!) برای یك مدیر دولتی زیاد نیست!!!؟؟؟ مگر مدیر این دولت چه شق القمری انجام داده و می دهد كه به خودش حق و اجازه می دهد كه این همه از بیت المال بریز و بپاش كند، پس افرادی كه ماهیانه مبلغ 800000 تومان(هشت صد هزار تومان) كل دریافتی آنها می باشد چی بگند، یك خورده انصاف به خرج بدهید و این همه خودتان را رسوا نكنید و با مردم صادق باشید.
حسین
-
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
ایكاش برای یكبار هم كه شده به وضعیت پرداختهای غیر متعارف حقوق و مزایا به كاركنان و مدیران شركت ملی نفتكش ایران كه نه تنها از دریافت حقوق ریالی غیر متعارف بلكه جهت دیده نشدن ارقام در صورتحساب و سندهای پرداختی اشان از دلار امریكا را بعنوان جایگزین انتخاب و انرا تحت عنوان حق ماموریت حتی در سفرهای شكلاتی به مناطق مختلف ایران دریافت میكنند.
كار انهم از نوع شكلاتی در ایران و دریافت حق ماموریت دلاری و به صورت دلار نقد به صورتی كه در سند حقوق دریافتی ثیت نگردد.
ناشناس
-
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
برادر خانم بنده در عسلویه ماهی18300000تومان حقوق میگیره یعنی از وزیر نفت بیشتر
ناشناس
-
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
چطور وقتی كارمندی تو پخش شركت نفت با مدرك دیپلم بدون پست ریاست و معاونت بالغ بر ۱۲ میلیون میگیره ! اونوقت شما ۱۰ میلیون میگیری و بقیه مدیران هم ... مردم رو چی فرض كردین شركت نفت خودش رو تافته جدا بافته میدونه گویا نفت از چاههای نفت ارث پدریشونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جانبازو بازنشسته
-
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
۰
۰
ما كه بیش از 7سال در جبهه ها بودیم و جانباز شدیم حق ایثارگری نمی گیریم و 30سال هم خدمت كردیم یك ریال هم حق رشادت و یا مدال رشادت نگرفتیم حالا باید خانواده با یك انسانی عصبی و موج گرفته و فردی مریض و ندار زندگی كنند این كجایش عدالت است
حسین
-
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
۰
۰
بله جناب آقای وزیر شما گفتید و ملت باورشان شد!
بابا این چه حرفهایی است كه شما می زنید ؟!
اولاٌ چگونه ممكن است در وزارتخانه ای كه نگهبان چهار كلاسه اش ۱۵ میلیون تومان دریافتی داشته باشد وزیر آن فقط ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرد؟
ثانیاٌ این همه ماشینهای گرانقیمت خارجی (مخصوصاٌ در خوزستان كه به عنوان ماشینهای اروندی معروف هستند )این عزیزان شركت نفتی با كدام پول می خرند
كه خود وفرزندان آنان هركدام یك دستگاه ماشین آخرین سیستم زیر پای خودشان دارند و به مردم فقیر وشكم گرسنه خوزستان مخصوصاٌ اهالی شهرهای جنوبی نظیر خرمشهر- آبادان _ماهشهر و بقیه مناطق نفت خیز جنوب فخرفروشی می كنند؟
ثالثاٌ این ویلاهای مجلل در بهترین نقاط خوش آب وهوای كشور را چگونه وبا چه پولی توسط نورچشمیهای نفتی خریداری میشود؟
آقاجان جهت صحت مدعا شما بیایید و تفاوت بسیار بسیار فاحش زندگی مردم ساكن شهرستانهای جنوبی بین خانواده كسانی كه در شركت نفت مشغول هستند و اقشار دیگر را مشاهده كنید و بعد در مورد صحبتهای جناب وزیر قضاوت كنید.

نیازمندی ها