هیلاری کلینتون در حقیقت چه کسی است؟

...این کلینتون جاه طلب

هیلاری کلینتون معاونش را انتخاب کرد

در آمریکا رسم است نامزدهای ریاست جمهوری از آغاز فصل رقابت‌های بین‌حزبی، گزینه خود برای معاونت رئیس‌جمهور را نیز معرفی کنند. به این فرد زوج انتخاباتی گفته می‌شود. چند روز پیش دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان «مایک پنس» را به عنوان معاون خود برگزید. به دنبال او هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکرات‌ها نیز «تیم کین» سناتور ایالت ویرجینیا و از اقلیت اسپانیایی‌زبان‌ها را به عنوان معاون خود معرفی کرد. وی در این باره گفت: من می‌خواستم فردی را انتخاب کنم که به چشم‌های من نگاه کند و بگوید با شما موافق نیستم.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۳

از تیم کین، که دکترای حقوق خود را از دانشگاه هاروارد گرفته، به عنوان یک سیاستمدار حامی برجام و طرفدار تحریم ایران یاد می‌شود. کین با بیان این‌که واشنگتن می تواند در صورت لزوم علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند، اما بر این نظر بود که حل دیپلماتیک مسائل به نفع آمریکا و جهان است.

کین همواره یکی از متحدان و دوستان کلینتون بوده است. این سیاستمدار 58 ساله که پیشتر به عنوان فرماندار ویرجینیا خدمت می‌کرده، سابقه کارهای اجرایی را دارد. علاوه بر این، سناتور آمریکایی عضو کمیته‌های سرویس‌های مسلح و امورخارجه مجلس سناست و با توجه به سابقه فعالیتش به‌عنوان رهبر حزب دموکرات می‌توان گفت توانایی خود برای تهیه بودجه برای کاندیدای سیاسی را نیز دارد. گفته می‌شود یکی از دلایل انتخاب او رای بالای جمهوریخواهان در ایالت ویرجینیاست و کلینتون به این وسیله می‌خواهد رای بیشتری را در این ایالت به دست آورد . انتخاب معاون ‌اول ریاست جمهوری در آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. معاون‌ اول روسای جمهوری در آمریکا باید بالقوه توانایی اداره کشور در صورت فقدان رئیس‌جمهور را به هر دلیلی داشته باشند. در عین حال او ریاست مجلس سنا را نیز به عهده دارد. همین موارد سبب شده تا همه او را رئیس‌جمهور در سایه بدانند و دیدگاه‌ها و رویکردهای معاون اول رئیس‌جمهورآمریکا در خط مشی کلی آتی کشور بسیار موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها