رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مسئولین نظام از فتنه گران و از کسانی که هنوز حاضر نیستند از کلمه فتنه استفاده کننده، برای مناصب مختلف استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۹
فتنه گران و حامیان آنها نباید در مناصب گماشته شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه مواضع نظام در حکم احکام ضروری شرع است، گفت: مواضع اصولی و خطوط کلی مربوط به نظام از سوی ولی فقیه اعلام می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران سخنرانی می کرد، استکبار ستیزی را موضع اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه تهران گفت: مسئولین نظام از فتنه گران و از کسانی که هنوز حاضر نیستند از کلمه فتنه استفاده کننده، برای مناصب مختلف استفاده نکنند.

وی افزود: دفاع از محرومین و مستضعفین از جمله مردم اسیر بحرین از وظایف اصلی نظام است.

حجت الاسلام تقوی همچنین گفت:سازمان ملل از ابتدای تشکیل تاکنون هیچ دبیرکلی ترسو تر و ضعیف تر از بان کی مون به خود ندیده است، به مردم "کره" به خاطر چنین فردی تسلیت می گویم.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل اگر نمی تواند در مقابل خواسته های مستکبرین بایستد استعفا دهد و آبروی سازمان ملل را به حراج نگذارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت : دولت کارآمد با حل مشکلات بزرگترین سرمایه را که همان رضایت مردم است ، جلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تبیین اصول سیاستگذاری این شوراافزود : یکی از سیاستهای ما پشتیبانی و حمایت از مسئولان خدمتگزار و مخلص در پهنه نظام اسلامی مانند دولت ، قوه قضائیه ، مجلس ، نیروهای مسلح و ... است.

وی گفت : پاسداری از دولت خدمتگزار وظیفه ماست و دولت و مسئولان اجرایی نیز از اقتداری که ملت به آنها داده اند باید پشتیبانی کنند تا به اقتدار ملی صدمه ای وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود : هر کاری که مسئولان اجرایی انجام دهند که بر اثر آن رضایت مردم مخدوش شود مسئول آن هستند. بنابراین دولت کارآمد می تواند با حل مشکلات مردم رضایت آنان را جلب کند.

وی به وضع بی سر و سامان فضای مجازی اشاره کرد و گفت : از شورای عالی فضای مجازی می خواهم به داد این فضا برسند زیرا حیثیت افراد و مسائل شخصی آنها را با مطالب و عکسهای خصوصی در فضایی عمومی منتشر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: امیدبخشی یکی دیگر از سیاستهای ائمه نماز جمعه است که باید مردم را امیدوار کنند و اگر جایی حقی از آنها ضایع شده است مانند ماجرای فیش های حقوقی آن را مطرح و برای حل مشکل تلاش کنند.

وی ترویج ، تقویت و پیگیری حل مشکلات اقتصادی مردم بر اساس اقتصاد مقاومتی، اصل استکبار ستیزی ، اصل ضد اشرافی گری ، اصل مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ، ترغیب و تقویت ارزشهای اسلامی و انسانی مانند جهاد ، شهادت و ایثار ، حمایت از مظلومان و محرومان و مقابله و مبارزه با ترور و تروریسم را از مهمترین مواضع اصل نظام برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها