بررسی سامانه انتشار فیش حقوقی مدیران درگفتگوی جام جم آنلاین با نماینده مجلس:

دولت در شفاف سازی مالی خود" همکاری نمی کند"!

کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برای برخورد با پدیده پرداخت‌های نجومی دو راهکار ارائه کرد.
کد خبر: ۹۲۲۵۹۴
دو راهکار کمیسیون اصل 90 برای برخورد با پدیده حقوق‌های نجومی

به گزارش جام جم آنلاین ، داود محمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در پی پرداخت های غیرمتعارف به‌ویژه در حوزه بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی، رئیس مجلس شورای اسلامی دستور پیگیری صادر کرد و پیرو آن جلسات متعددی برگزار شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکنون جلساتی با حضور کارشناسان و مسئولان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، سازمان حسابرسی، مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون اصل 90 برگزار کرده است.

محمدی گفت: برآیند این جلسات که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است این شد که همه کسانی که دریافت های غیرمتعارفی داشته اند آن را به صندوق دولت بازگردانند.

وی افزود: همچنین کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند و به نوعی در بحث نظارت مقصر شناخته می شوند ، مورد پیگیری قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: علاوه بر این قرار شد طرح قانونی پیشنهاد کنیم که براساس آن هم منافذ و روزنه هایی که در قوانین وجود دارد مسدود شود و هم کف و سقفی برای پرداختی ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین در قانون مقرر شود اموالی که از طریق دریافت های غیر متعارف تحصیل شده اند به خزانه باز گردانده شود و ناظران و آمران وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند.

محمدی اظهار داشت: بنابراین دو موضوع بازگرداندن دریافتی های غیرمتعارف و برخورد با کسانی که کوتاهی کرده اند و ارائه طرح قانونی به مجلس دو پیشنهاد کمیسیون اصل 90 برای برخورد با پدیده پرداخت های نجومی است.

وی ادامه داد: پیگیری کمیسیون اصل 90 مجلس درباره پرداخت های غیرمتعارف تا زمانی که این حقوق از طریق دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور به بیت المال بازگردانده نشود، ادامه خواهد داشت.

محمدی اظهار داشت: عنوان طرح پیشنهادی ما ساماندهی پرداخت حقوق و دستمزد مقامات و مدیران است و احتمالاً در هفته جاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

جلسه ویژه عصر امروز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی، مرکز پژوهش ها و کارشناسان کمیسیون اصل 90 و نمایندگان مجلس در محل کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

تاکنون کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی جلساتی به منظور بررسی پرداخت های غیر متعارف برگزار کرده اند که برخی جلسات با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها