کدخدایی: نظام انتخاباتی ما قدیمی است

عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه من همیشه جلوی پرده کار کردم گفت: بعد از دوره‌ای که مجلس صلاح دید، من در شورای نگهبان حضور نداشته باشم، دوستان در شورای نگهبان صلاح دیدند که من در مقام مشاوره در خدمتشان باشم.
کد خبر: ۹۲۲۴۷۰
کدخدایی: نظام انتخاباتی ما قدیمی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان در برنامه‌ی متن‌حاشیه شبکه سه سیما با بیان اینکه بحث حضور در پست‌های سیاسی و حضور در نهادهای عالی نظام یک تکلیف است گفت: از حیث این که آدم بتواند نسبت به این توفیق تکلیفی را انجام دهد احساس خوبی است ولی دوستانی که در این مقامات بودند خوب می‌دانند مشکلات خود را هم دارند که خیلی از عزیزان به دلیل این مشکلات به سمت این پست‌ها نمی‌آیند.

وی تصریح کرد: من همیشه روی پرده و جلوی پرده کار کرده‌ام. بعد از دوره‌ای که مجلس صلاح دید که من حضور نداشته باشم، دوستان در شورای نگهبان صلاح دیدند که من در مقام مشاوره در خدمتشان باشم.

عباسعلی کدخدایی در رابطه با اینکه قبلاً گفته بود با دبیر شورای نگهبان اختلاف نظر دارد اظهار کرد: به هر حال انسان‌ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند. شاید دو نفر از یک جنس مثل دو پزشک از نظر علمی با هم اختلاف نظر داشته باشند. این اختلاف نظر علمی است که از خیلی نظرها از نظر اسلام هم پسندیده است. این اختلاف نظر ما هم به معنی جدایی راه ما نبود.

وی با تأکید بر اینکه من فقط نظر کارشناسی اعلام می‌کنم و برایم تفاوتی ندارد مجلس نهم یا دهم باشد ادامه داد: شاید خیلی صریح با نمایندگان محترم مجلس صحبت کردم. من به هر حال کارشناس حقوقی هستم و کارشناسان باید نظر کارشناسی را عنوان کنند. اگر نظر کارشناسی من چیزی باشد و چیز دیگری را اعلام کنم خیانت در امانت است. بنده فقط کارشناسی نظر می‌دهم و وقایع سیاسی تأثیری در نظر من دارند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در رابطه با فعالیت‌های کاری و اینکه جدا از فعالیت‌های سیاسی خود به چه اموری مشغول است تصریح کرد: من عمدتاً در کارهای دانشگاهی به جز همان‌کارهای مشاوره‌ای که در خدمت شورای نگهبان هستم خدمت می‌کنم. از دانشگاه‌ هم 5.5 یا 6 میلیون حقوق می‌گیرم. حقوقی از خبرگان نمی‌گیرم. حقوق هم از شورای نگهبان در حد اضافه‌کار و حد مشخصی داده می‌شود. بنده هنوز معلوم نیست سخنگوی شورای نگهبان بشوم یا خیر.

وی اضافه کرد: دوستان قبلاً اصرار داشتند که من نمره‌ای به عملکرد شورای نگهبان بدهم. از آن‌جا که من در دانشگاه به کسی 20 نمی‌دهم، به شورای نگهبان هم 20 ندادم و 17 دادم. این نمره‌ی 17 در آن دوره‌ای بود که من در شورا بودم و در آن‌جا سهمی داشتم و گفتم: 17 نمره‌ی منصفانه‌ای است و در آن زمان بحث اطلاع‌رسانی به خوبی عمل نمی‌کرد. تلاش‌هایی شد، اقدام‌هایی صورت گرفت اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و به همین دلیل فکر کردم که این نمره مطلوب خواهد بود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در رابطه با ایرادات و انتقاداتی که به شورای نگهبان وارد است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از ایراداتی که نسبت به شورای نگهبان وارد است به دلیل این است که نظام انتخاباتی ما قدیمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبداله
-
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
سلام:نگارنده نه بعنوان كارشناس حقوق بلكه یك شهروند نظریه پردازدراینجادرباره نظام انتخاباتیمان معروضم.ارجحست درزمان مناسبی كه رهبرمعظم انقلاب اسلامی صلاح بدانندودستور اعلام بازنگری قانون اساسی-كه خوبست هر10الی15سال برحسب لزوم انجام شودوحدودادرزمان آن واقع هستیم-نمایندمنصب ریاست جمهوری مانندبرخی كشورهانباشدونخست وزیر-ویااحیانارییس جمهور-باشداماتوسط مجلس شورای اسلامی انتخاب وبه وزرایش رای اعتماددهد.دراین وضعیت هم ازاسراف وتبذیرو هزینه ووقت وانرژی وزحمات برای مردم ودولت جلوگیری میشود وهم اگربرای فردمشكلی ازهرنوعی كه باشدجایگزینی اش آسانترست.خودحدیث مفصل بخوان زین مجمل.27/4/1395

نیازمندی ها