در این فتو کلیپ شاهد تصاویری از جشن‌های سالانه‌«سن فرمین» خواهید بود که با شرکت هزاران نفر از شهروندان اسپانیایی و گردشگرانی که از سراسر دنیا به «پامپلونا» آمده‌‌اند آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۰۰۹۲
نبرد خیابانی با گاوهای خشمگین + فتو کلیپ

جشن‌های سالانه‌ «سن فرمین» از ظهر چهارشنبه (6 جولای) با شرکت هزاران نفر از شهروندان اسپانیایی و گردشگرانی که از سراسر دنیا به «پامپلونا» آمده‌‌اند آغاز شد.

از روز دوم این جشن نه روزه، هر روز راس ساعت 8 صبح، گاو‌های خشمگین در خیابان‌های باریک شهر رها می‌شوند و شرکت‌کنندگانی که لباس سفید پوشیده‌اند و نمادهای قرمز در دست دارند آن‌ها را به سمت میدان گاوبازی شهر هدایت می‌کنند. جایی که گاوها پس از مبارزه با گاوبازان کشته می‌شوند. پس از آن شرکت‌کنندگان در فستیوال تا پایان شب به جشن و شادی می‌پردازند.

بر اساس روایت‌های مذهبی این منطقه «سن‌فرمین» نام یکی از مبلغان عیسی مسیح در قرن سوم میلادی بود که به جرم «تبلیغ مسیحیت» توسط رومی‌ها گردن زده شد و پس از آن، تن بی سر وی به گاوی خشمگین متصل و در شهر کشیده‌شد تا تکه تکه شود. در این هنگام زنی از پامپلونا با لباس سفید به کمک او رفت و سعی کرد مانع از این کار شود. از این رو در جریان فستیوال سن فرمین، زنان و مردان با پوشیدن لباس‌های سفید و بستن دستمال قرمز، آن حادثه را یادآوری می‌کنند.

بر اساس آمار ثبت‌شده از سال 1924 تا به امروز 15نفر توسط گاوهای خشمگین کشته شده‌اند که آخرین آن‌ها یک جوان 27ساله بود که شش سال قبل پس از آن‌که یک گاو، شاخش را در قلب و گردنش فرو برد، جان باخت.

-

منبع عکس: فرادید

تولید چند رسانه‌ای جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها