سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعا کرد اگر ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند نباشد، آمریکا مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۶
آمریکا: شهرک سازی اسرائیل را غیر قانونی می دانیم/ چشم خود را روی فعالیت های ایران نبسته ایم!

به گزارش جام جم آنلاین ، جان کربی مدعی شد: ما چشمان خود را بر روی فعالیت های بی ثبات کننده ایران نبسته ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که ادعا می کرد، امروز فرد شماره دو ارتش ایران تهدید به حمله به اقلیم کردستان عراق در شمال عراق کرد و این اظهارات چند روز پس از حملات توپخانه ای به روستاهای کردنشین مرزی این اقلیم صورت گرفت،واکنش آمریکا به این موضوع چیست؟پاسخ داد: من گزارشهای مربوط به گلوله باران و این اظهارات ندیده ام.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اینکه شما می گویید ما چشمان خود را به روی اقدامات بی ثبات کننده ایران بسته ایم، نادرست است. من برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به وزارت دفاع رجوع می دهم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره معامله بوئینگ با ایران گفت: بسیاری از ایرانی ها خواهان روابط بهتر با مابقی جهان هستند. ما می دانیم افرادی در کشور هستند که خواهان تعاملات بیشتری با جهانیان هستند. ما در بسیاری از نقاط جهان شاهد این موضوع بوده ایم که زمانی که یک جامعه به طور رسمی تعاملات بیشتری داشته است این موضوع اثرات مثبتی نه تنها بر روی اقتصاد داخلی بلکه بر روی امنیت و ثبات و رفاه جمعیت داشته است. این موضوع همچنین تاثیر مثبتی بر افزایش روابط سازنده با همسایگان داشته است.

کربی افزود: توافق اتمی برای بستن راه دسترسی ایران به سلاح اتمی بود.وی همچنین ادعا کرد: اگر نتیجه رفع تحریم ها برای فعالیت های تروریستی صرف شود ما ابزارهایی برای مقابله با آن در اختیار خواهیم داشت.

وی همچنین درباره سوریه مدعی شد: آنچه که خواهان آن هستیم این است که موضوع توقف خصومت ها در سوریه در سراسر کشور اجرا شود.این به معنای آن است که طرفین درگیریها به طرف همدیگر شلیک نکنند.دولت سوریه همچنان به آسیب زدن و کشتن مردم سوریه ادامه می دهد.آنها آزادانه جان شهروندان خود را می گیرند.

جان کربی درباره کرانه باختری رود اردن گفت: ما با شدیدترین لحن ممکن حمله تروریستی اخیر در نزدیکی شهر الخلیل را که به کشته شدن یک اسرائیلی و زخمی شدن سه اسرائیلی دیگر منجر شد، محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره یمن گفت: ما این موضوع را یادآوری می کنیم که نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده است که طرف های حاضر در مذاکرات جاری صلح یمن یک سند تعهد را امضاء کرده اند تا مرحله جدیدی از مذاکرات را پس از دو هفته مانده به پانزدهم ماه ژوئیه هدایت کنند.مذاکرات به پیشرفت به طرف یک نقشه راه برای پایان دادن به این مناقشه منجر شده است که ما انتظار داریم که این مذاکرات ادامه پیدا کند و شاهد از سرگیری آن باشیم. ما از طرفین می خواهیم که به توقف خصومت ها پایبند باشند و برای رسیدن سریع به توافقنامه صلحی که مردم یمن شایسته آن هستند به کویت بازگردند تا آنها شانس بازسازی اقتصاد خود را داشته باشند.

کربی درباره موضوع گروگانگیری در منطقه گلشن در حومه داکا پایتخت بنگلادش گفت :هنوز خیلی زود است که بگوییم که چه افرادی در این موضوع دست دارند و اینکه هدف آنها جیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:کمیته چهارجانبه غرب آسیا در گزارش اخیر خود از اسرائیل خواسته است که به ساخت شهرک ها پایان دهد که به نظر نمی رسد موضوع جدیدی باشد. چرا مسائل جدید در این گزارش مطرح نشده است؟گفت: این گزارش تنها به آمریکا مربوط نمی شود.من نمی توانم از طرف کمیته چهارجانبه حرف بزنم. تنها می توانم بگویم که ما از نقشی که در این کمیته برعهده داریم کاملا راضی هستیم.از نظر ما این پیشنهادات کاملا مشروع هستند. این گزارش بر اساس ارزیابی میدانی صادر شده است تا حرکت به جلو وجود داشته باشد.ما درباره بسیاری از این پیشنهادات پیشتر هم صحبت کرده ایم.

این سخنگو در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: نتانیاهو اعلام کرد که میزان مالیاتی را که از فلسطینی ها جمع آوری می کند و ماهانه در اختیار حکومت خودگردان فلسطین قرار می دهد، کاهش می دهد، واکنش شما چیست؟گفت:ما سخنان نتانیاهو را شنیده ایم و او خودش می تواند درباره دلایل اقدامات خود توضیح دهد.من لازم نیست که درباره نظرات وی درباره گزارش کمیته چهارجانبه پاسخ دهم.

کربی افزود: تنها می توانم بگویم که انتظار نداریم که همگان از مفاد گزارش خوششان بیاید و از آن استقبال کنند.

وی گفت : موضع ما درباره شهرک سازی همانند گذشته است.ما این کار را غیرقانونی می دانیم و معتقدیم که این اقدامی سازنده برای رسیدن به راه حل نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روسیه گفت: نظارت پرسنل دیپلماتیک ما در مسکو از طرف نیروهای امنیتی روسیه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. ما این موضوع را غیرقابل پذیرش می دانیم.

کربی افزود: مراتب نگرانی خود را به مقامات روسیه ابلاغ کرده ایم.وزیر خارجه این موضوع را جدی می گیرد زیرا امنیت و ایمنی پرسنل ما در کشورهای دیگر از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها