قانونگذاران آمریکایی بررسی می‌کنند

طرح‌های متوقف کردن معامله بوئینگ با ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاران درباره توافق ایران و شرکت هواپیمایی بوئینگ گفت:برجام، توافق هایی از این دست را 'به صورت فعالانه پیش بینی کرده است' و ما به این تعهد و دیگر تعهدهایمان در چارچوب برجام پایبند خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۰
متعهد به فروش هواپیماهای مسافربری به ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، 'جان کربی' که دیشب با خبرنگاران سخن می گفت، تاکید کرد: بوئینگ در این زمینه با وزارت خارجه ارتباط نزدیک داشته است.

وی افزود: همان گونه که می دانید، ما متعهد به فروش مستقیم هواپیماهای مسافربری هستیم و به این بخش و سایر تعهدهایمان در چارچوب برجام پایبند خواهیم ماند.

خبرنگاری در این جلسه با وارد کردن اتهام هایی به ایران، پرسید اگرچه فروش هواپیما طبق برجام آزاد است، اما چرا باید به کشوری مانند ایران هواپیما فروخت. جان کربی در پاسخ گفت: این طور نیست که فروش هواپیما طبق برجام آزاد باشد؛ بلکه برجام فروش هواپیما را به صورت الزام آور قید کرده است.

وی افزود:با این حال اگر مشخص شود که از هواپیماهای فروخته شده یا از قطعات و خدمات پس از فروش آن برای هدف هایی غیر از هواپیمایی غیرنظامی استفاده شده است، آن وقت آمریکا این اتفاق را به عنوان زمینه ای برای توقف کامل یا بخشی از فروش هواپیما به ایران تلقی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سوال های فراوان درباره واکنش واشنگتن به سواستفاده احتمالی از قرارداد با بوئینگ، از پاسخ گفتن خودداری کرد و گفت: مفاد برجام کاملا روشن است. اما شما دارید سوال های حقوقی می پرسید که از حوزه تخصص من خارج است. سوال هایتان را از متخصصان می پرسم و بعدا پاسخ خواهم گفت.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بتازگی از توافق با بوئینگ برای خرید مدل های جدید از هواپیمای 737 و مدل های 300ER و 900 از هواپیمای 777 خبر داده است.

بوئینگ توافق با ایران را تایید کرده است.

منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها