«حق آرایش» عنوان پاداشی که برای پرستاران در نظر گرفته شده است

پاداشی با عنوان «حق آرایش»

این روزها خبری رایج شده مبنی بر اینکه یک بیمارستان خصوصی به کارکنان خود برای آرایش و پوشش آراسته پاداش پرداخت می کند.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۶
پاداشی با عنوان «حق آرایش»

به گزارش جام جم آنلاین، چند روزی است که خبری مبنی بر گرفتن حق آرایش پرستاران در یک بیمارستان خصوصی در تهران در برخی رسانه‌ها منتشر شده است به این معنا که یکی از شرایط کار کردن برای پرستاران زن در این بیمارستان خصوصی خاص که نام آن نیز منتشر نشده، داشتن آرایش است.البته اینگونه نیست که این مبلغ دقیقاً با عنوان «حق آرایش» در فیش حقوقی پراخت ‌شود بلکه آخر هر ماه مبلغی را به عنوان پاداش به کادر پرستاری پرداخت می‌کنند اما با این شرط اصلی که با این مبلغ اضافی لوازم آرایش خریداری و فرد با ظاهری آراسته در محیط کار حاضر شود.

در این باره با دکتر علی اصغر علی محمدی، عضو بسیج جامعه پزشکی به گفت‌وگو نشستیم؛ وی در واکنش به این موضوع گفت: در حوزه پرستاری، وزارت بهداشت، نظام پرستاری و بخش خصوصی متولی هستند که قطعاً هیچ کدام این امر را تایید نخواهند کرد؛ حتی بخش خصوصی نیز برای اینکه زیر سوال نرود این موضوع را تکذیب می‌کند.

این جراح دندانپزشک ادامه داد: البته در مراکز خصوصی شاهد نوع پوشش خاص و آراستگی کادر درمانی هستیم که شاید توجه به آراستگی دستاویزی برای این نوع درخواست‌ها از کارد درمانی باشد.

داشتن آرایش خاص کادر درمانی می‌تواند مخدر ذهن بیمار شود.

علی محمدی، با بیان اینکه داشتن آرایش خاص نه تنها تاثیر مثبتی بر بیمار ندارد بلکه می‌تواند مخدر ذهن شود، تصریح کرد: این موضوع به جای اینکه شفا دهنده و کمک کننده باشد می‌تواند نتیجه معکوس بدهد به این دلیل که با روان مراجعه کننده و بیمار بازی می‌شود و از دایره اخلاق پزشکی خارج است.

دستگاه‌های اجرایی بخش سلامت بر نظارت خود بیافزایند. عضو بسیج جامعه دندانپزشکان خاطرنشان کرد: لازم است که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر نظارت خود در این زمینه بیافزایند تا شاهد این موارد نباشیم.

منبع: سینا نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
حمید
-
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
۰
۰
... وای بر روان آن مریض و همراه كه با آرایش پرستار مخدر میشوند.....
هر روز داریم به عقب بر میگردیم...
آبان
-
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
این كجاش بده ؟؟ باید آفرین گفت به اون مدیر .... آراستگی و سیمای خوب داشتن كجاش مشكل داره ؟؟ این مشوقی میشه برای بقیه كه به ظاهرشون اهمیت بدن.
mm
-
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
شما متفكر. ببین می تونی فضاحت سال های بعدش رو بگیری
ناشناس
-
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
وای بر روان تو كه به روان مریض بدبخت كار داری...
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
مگه بده مریض زودتر خوب میشه
mm
-
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اگه مریض با این چیز ها خوب بشه راه رو اشتباه اومده
ناشناس
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اگر قوم و خویشت پرستار اون بیمارستان بود قبول می كردی؟
هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
ناشناس
-
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
متاسفم , نهاد های نظارتی كه كلا تعطیلن چه ذهنی چه كاری , امروز آرایش , فردا لباس كوتاه پس فردا .... من نمی دونم مردم مملكت اسلامی رو با سواحل اروپا چرا عوضی میگیرن بابا اینجا اسلام داریم چیز دیگه می خواید برید تركیه راه رو اشتباه اومدی...همین كار هاست كه دشمن رو در جنگ نرمی كه راه انداخته تشویق میكنه
حالا هی بگو , كو گوش شنوا .
"لطفا" نظر بنده "بدون كم كاست" درج شود.
آریان
-
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
واقعا مسخره است گفتن چنین حرف هایی
آراستگی زیباست و در این مطلب هم گفته شده مبلغ دریافت شده صرف خرید لوازم آرایشی می شود پس لزوماً تحریك به آرایش كسی،جهت كسب درآمد شخص استفاده كننده از لوازم آرایش نیست. و كسی كه به عنوان یك بیمار وارد بیمارستان می شود و یك آرایش او را دگرگون می كند و از راه راست منحرف می شود مشكلش بزرگتر از آن چیزی است كه می گویید.
مشكلات جنسی و روحی و معیشتی مردم باید حل شود و هر كدام راه حلی دارد و با انكار هر مشكل و به زبان آوردن اینكه دین اجازه ی وجود چنین چیزهایی را در انسان نداده اشتباه است. انسان دو ذات دارد ذات خوب و ذات بد كه با پرورش دادن افكار و احساس مثبت و رفع مشكلات از راه صحیح جایی برای بحث راجب چنین چیزهایی كه خطری برای جامعه و مردم نیست باز نمی شود...
مشكل را باید حل كرد نه اینكه خط زد.
علی
-
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
با سلام ابان جان اگه اون پرستاره ناموس خودمون هم باشه میگیم باشه؟؟؟ ارایش كنه؟؟؟ خودشو بزك كنه كه مریض خوشش بیاد ؟؟؟؟واقعا میگیم یا نه مضاف بر این كه ترو تمیز بودن و اراستگی با ارایش كردن و بزك كردن فرق داره ......
مهرزاد
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
آراستگی مورد تایید همه است. اتفاقا خیلی هم جالبه و باید به این مدیر آفرین گفت.
عادل
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
آخه به شما چه ربطی داره شما برو زیر میزی خودتو بگیر ...

نیازمندی ها