این شب‌ها از شبکه یک پخش می‌شود

«دعوت» برای‌ کار‌ خیر

اولین مدال رسمی عباس جدیدی، اولین چیزی که نرگس محمدی با حقوق هنری‌اش خریده است، هدیه سالگرد ازدواج قاضی‌مرادی و مهوش وقاری، انگشتر دُر نجف آزاده زارعی و آلبوم موسیقی امضا شده کامران تفتی ازجمله هدایایی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان به برنامه «دعوت» پیشکش شده و قرار است کمی بعد از ماه مبارک رمضان، همه این هدایا به نفع یک خیریه فروخته شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۰
«دعوت» برای‌ کار‌ خیر

برنامه‌های زیادی با هدف نیکوکاری در تلویزیون تولید شده و در بسیاری از آنها چهره‌های مطرح و محبوب مردم، در صف اول قرار گرفته‌، اما برنامه «دعوت» سبک و سیاقی امروزی‌تر دارد و از شیوه‌های آشنا و امروزی برای اهداف خیرخواهانه‌ استفاده می‌کند.

چالش دعوت

ایده اولیه برنامه «دعوت» را نیما کرمی ارائه کرده ‌است؛ این ایده با همفکری مجتبی کشاورز و محمدجواد عبدالرحمانی به عنوان تهیه‌کننده، به برنامه‌ای بدل شده که این شب‌ها ساعت 23 و 15 دقیقه به صورت زنده از برج میلاد در شبکه یک به نمایش درمی‌آید.

برنامه «دعوت» دو ماه قبل از ماه مبارک رمضان با این نیت شکل‌ گرفته که دعوتی باشد به همه خوبی‌ها و فرصتی که چهره‌های سرشناس به صورت زنجیروار دوستان و همکارانشان را برای حضور در این برنامه دعوت کنند و در چالش خیرخواهانه این برنامه پیشقدم شوند.

از مهمانان «دعوت» خواسته شده ضمن حضور در برنامه، سه نفر از دوستان خود را به چالش این برنامه دعوت کنند و افراد دعوت شده به این چالش باید هدیه‌ای به خیریه دعوت ارائه کنند. مجتبی کشاورز در این باره توضیح می‌دهد: قصد نداشتیم،‌ صرفا یک برنامه تلویزیونی‌ برای ماه مبارک رمضان بسازیم، بلکه می‌خواستیم یک جریان رسانه‌ای ایجاد و با آن همه مردم را به کارهای خوب و خیر دعوت کنیم.

هشتک چالش

چالش سطل آب ‌یخ اولین چالشی بود که در سراسر جهان از جمله در کشور ما انجام شد و هدفش حمایت از بیماران ای‌ال‌اس بود. بعد از آن بیشتر چالش‌هایی که همه‌گیر شدند، نه فقط نیکوکارانه بلکه حتی مفید هم نبود، بجز یکی دو مورد ازجمله چالش دعوت!

کشاورز درباره این چالش می‌گوید: همچنان که بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی از چهره‌های محبوب مردم دعوت می‌کنند، ما نیز می‌توانستیم همین کار را بکنیم، اما برای ما جریان‌سازی در این زمینه اهمیت بیشتری داشت و به همین دلیل عنوان چالش را برای آن انتخاب کرده‌ایم. این تهیه‌کننده معتقد است: هر چهره‌ای که به برنامه دعوت می‌شود یا در این چالش شرکت می‌کند، برای جریانی که در برنامه شکل گرفته، یک مبلغ محسوب می‌شود و به رشد و توسعه آن کمک می‌کند.

به اعتقاد این تهیه‌کننده، چالش‌هایی مانند انتشار عکس شناسنامه، عکس دوران کودکی و مواردی از این دست صرفا سرگرم‌کننده بود اما چالش دعوت در عین ایجاد سرگرمی، اهداف ارزشمندی را دنبال می‌کند.

سرنوشت هدایا

هدایایی که به برنامه «دعوت» ارائه شده‌اند، شاید به لحاظ مالی چندان با ارزش نباشند، اما به گفته یکی از تهیه‌کنندگان برنامه، هدف و نیتی که در پس این هدایاست، به آنها ارزش ویژه‌ای می‌دهد. کشاورز درباره سرنوشت این هدایا می‌گوید: خوشبختانه هدایای بسیاری از سوی چهره‌های محبوب مردم جمع‌آوری شده که بعد از ماه مبارک طی مراسمی به نفع یک موسسه خیریه فروخته می‌شود. تاریخ قطعی این مراسم هنوز مشخص نشده اما با ماه مبارک رمضان فاصله‌ای نخواهد داشت.

دعوت بعد از دعوت

سال گذشته برنامه‌ای به نام «دعوت» از شبکه یک به نمایش درآمد که سیدجواد رضویان اجرای آن را به‌عهده داشت. امسال برنامه دعوت با مضمونی متفاوت توسط گروهی متفاوت با اجرای نیما کرمی و همسرش به تماشاگران ارائه می‌شود و این شبهه را ایجاد کرده که آیا بین این دو برنامه ارتباطی وجود دارد. کشاورز می‌گوید: این دو برنامه هیچ ارتباطی با هم ندارند جز یک اسم مشترک و از آنجا که مالکیت نام برنامه‌های تلویزیونی با سازمان صدا و سیماست و تهیه‌کننده در این باره حقی ندارد، نمی‌توان در این باره مدعی شد یا اعتراض کرد.

دعوت به صحنه

برنامه دعوت از نگاه سازندگانش یک جشن بزرگ است که حضور در آن نیازی به بلیت، فراخوان یا کارت دعوت ندارد. به گفته کشاورز، ماه رمضان ماه ابتهاج نیز هست و برنامه دعوت با این دیدگاه در قالب یک جشن مردمی در برج میلاد برگزار می‌شود.

این تهیه‌کننده، برنامه دعوت را نشانه‌ای از حضور شاداب مردم در ماه رمضان می‌داند و توضیح می‌دهد: برخلاف تصوری که می‌گوید در ماه رمضان ممالک اسلامی تعطیل هستند، هیچ‌کس کار نمی‌کند و همه خوابند! ما در این برنامه نشاط و شادمانی را به صورت زنده نمایش می‌دهیم. او تاکید می‌کند: اگر برداشت عده‌ای درباره ماه رمضان با واقعیت متفاوت است، به قصور ما برنامه‌سازان و اهالی رسانه بر می‌گردد که تصویر درستی از این ماه و نشاط مردمی ارائه نکرده‌ایم.

دعوت از خانواده کرمی

اجرای برنامه دعوت را نیما کرمی و همسرش زینب زارع به‌عهده دارند و آن طور که تهیه‌کننده برنامه توضیح می‌دهد، سازندگان این برنامه پیش از ارائه هر توصیه‌ای به مخاطب، خودشان به آن عمل می‌کنند و انتخاب یک زوج برای اجرای برنامه نیز به همین بهانه است.

کشاورز در این باره می‌گوید: از خانواده ایرانی حرف می‌زنیم و ارزش‌های خانواده. بنابراین از مجریانی دعوت کرده‌ایم که یک خانواده هستند،‌ ضمن این که هر دو نفر مجریان خوب تلویزیون هستند و هر دو توانمند و کاردان.

طرحی برای اجرا

نیما کرمی و همسرش اجرای برنامه‌های متعددی را به صورت مشترک به‌عهده داشته‌اندکه از آن جمله می‌توان به برنامه‌های ویژه و مناسبتی تلویزیون اشاره کرد.

نیما کرمی تاکید می‌کند، اجرای برنامه در کنار همسرش خیلی راحت‌تر از دیگر همکارانش است. او توضیح می‌دهد: مثل زندگی مشترک، چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که نتیجه کارمان موفقیت‌آمیز باشد و هیچ‌کسی به فکر کمرنگ کردن دیگری و مطرح کردن و نشان دادن خودش نیست.

این مجری همچنین می‌گوید،‌ هدفمند بودن برنامه به او بسیار در اجرای برنامه کمک می‌کند. کرمی در این باره توضیح می‌دهد: وقتی می‌دانیم هر مهمانی به چه دلیل دعوت‌ شده و قرار است حضورش در برنامه بر چه اساس و هدفی باشد، گپ و گفت‌ها و اجرای برنامه نیز هدفمند پیش می‌رود. من و همسرم می‌توانیم اجرای هر شب را بر‌اساس مهمان‌ها و هدف برنامه، طراحی کنیم و دستمان برای معاشرت و گفت‌وگو با مهمانان برنامه پر باشد.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها