10 ماموریت جدید توانیر به قائم مقام این مجموعه ابلاغ شد که واقعی سازی قیمت برق یکی از مهمترین‌های تعیین شده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۸۰
ابلاغ ۱۰ ماموریت جدید توانیر/ قیمت برق واقعی می‌شود


به گزارش جام جم آنلاین،، آرش کردی مدیر عامل توانیر با صدور حکمی «داوود منظور» را به عنوان قائم مقام جدید توانیر منصوب و ۱۰ ماموریت جدید فعالیت‌های توانیر را ابلاغ کرد.

مدیرعامل توانیر در این حکم که در۱۰ بند صادر شده، منظور را با استناد به مفاد ماده ۲۳ اساسنامه شرکت توانیر، به عنوان قائم مقام مدیرعامل در انجام وظایف و ماموریت‌های موضوع ماده ۲۴ اساسنامه منصوب کرده است.

بر این اساس بررسی، تعیین و تلاش جهت ارتقای جایگاه اقتصاد صنعت برق، بررسی وتعیین مدل های تعیین منابع مالی مناسب صنعت برق و مطالعه و پیاده سازی مدیریت بهینه نقدینگی (تعیین مراکز هزینه در صنعت برق و تعیین مدل‌های مدیریت کاهش و بهینه سازی هزینه‌های مناسب این صنعت، ساماندهی امور مالیاتی مرتبط با صنعت برق و...) از جمله ماموریت‌های تعیین شده برای قائم مقام توانیر به شمار می‌رود.

مدیریت چرخه عمر دارائی‌های صنعت برق کشور، بررسی و تعیین قیمت تمام شده برق مبتنی بر آخرین مدل‌های علمی و براساس اقتصاد خرد و کلان کشور و همکاری و بسترسازی برای تغییر نگاه سیستم‌های اجرائی، قانون گذاری و قضائی کشور به صنعت برق به عنوان دستگاه ملی اقتصادی از دیگر وظایفی است که به عهده قائم مقام توانیر گذاشته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین بررسی و پیشنهاد روش‌ها، قوانین جدید و مناسب در زمینه اقتصادی، مالی و حسابداری صنعت برق و بررسی، مطالعه و ارتقا نقش صنعت برق در تولید ناخالص ملی و کاهش شدت انرژی در بخش برق"را به عنوان دیگر وظایف قائم مقام توانیر تعیین شده است.

همچنین براساس این حکم، تغییر فرآیندها، ساختار حسابداری صنعت برق و پیشنهاد استانداردها و رویه‌های جدید در این زمینه برای ایجاد روش متحد الشکل و مناسب با ساختار جدید صنعت برق مبتنی بر حضور بخش خصوصی (از جمله فروشندگان وخریداران خرد و کلان) و مطالعه جهت ایجاد مرکز حرفه‌ای برای موارد مرتبط به بورس، بانک‌ها، بیمه و بازار برق و روابط متقابل با این سازمان‌ها برای تامین حداکثری منافع صنعت برق از دیگر وظایف قائم مقام توانیر است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
پ
-
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
همه جا صحبت از كاهش تورم در قبالش افزایش حامل های انرژی مواد غذایی و غیره هست بعدشم فقط آمار و ارقام دروغ
بس كنید دیگه سر عوام رو هم نمیتونید كلاه بزارید مگر اینكه سر خودتون توی برف فرو كنید
محمد
-
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
سلام به مردم خوب سرزمین ایران اسلامی
راستی ما چگونه می توانیم مقابل گرانی ها و تورم با یارانه ثابت و بی ارزش و درآمدهای كم و فشار اقتصادی روز افزون بایستیم و فقط شاهد باشیم مدیران نا لایق جامعه با حقوق های گزاف به ریش ما بخندند و میراث و ارزشهای اسلامی فرهنگی و علمی و بنیان خانواده سست شود
جانباز
-
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
بفرمایید بگویید مردم بمیرندتا مصرف در كار نباشد لابد قیمت حامل های انرژی را زیاد می كنید تا حقوق های نجومی را افزایش دهید وای بر شما كه به فكر قشر فقیر جامعه و كارمند نیستید و بویی از مسلمانی نبرده اید جیب خودتان با پولهای بیت المال پرمی شود خدا از شما نگذرد

نیازمندی ها