بوئینگ اعلام کرد به قراردادهای خود با شرکت های ایرانی که مورد تایید ناظران تحریم های آمریکاست، پایبند است.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۴
نیویورک تایمز: بوئینگ اعلام کرد توافق با ایران قانونی است

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه نیویورک تایمز نوشت شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد در قراردادها با ایران به تعهدات خود به دولت آمریکا پایبند است.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم ریک گلدستون نوشت شرکت بوئینگ روز پنجشنبه جزئیات جدیدی از قرارداد هواپیماهای مسافربری خود با ایران را ارائه کرد و اظهار نظرها را درباره این که اقدامات کافی برای شناسایی کاربران نهایی این هواپیماها انجام نداده است، رد کرد.

بوئینگ در نامه ای در پاسخ به منتقدان در کنگره گفت ایران ایر، شرکت هواپیمایی ملی ایران، قصد دارد 80 فروند هواپیمای مسافربری در مدل های مختلف به ارزش 17/6 میلیارد دلار را خریداری و 29 فروند هواپیماهای 737 این شرکت را اجاره کند که ارسال آنها قرار است از اوایل سال آینده آغاز شود.

در این نامه که نگارنده آن تیم کیتینگ، یکی از مقامات بلند پایه بوئینگ است همچنین آمده است: «ما در بوئینگ برای بررسی همه طرف هایی که با آنها رابطه تجاری داریم، ساز و کار دقیقی داریم.»
وی افزود بوئینگ به شدت به قراردادهای خود با شرکت های ایرانی که مورد تایید ناظران تحریم های آمریکا است پایبند است.

کیتینگ در ادامه نوشت: «نمی توان از ما به عنوان یک شرکت انتظار داشت منابع اطلاعاتی بهتری نسبت به دولت آمریکا داشته باشیم. بنابراین، ما برای کسب اطلاعات مورد نیاز به دولت آمریکا تکیه می کنیم.»

ممنوعیت دستیابی ایران به هواپیماهای جدید برای ناوگان هوایی فرسوده اش یکی از تحریم هایی بود که از شدت آن کاسته شد. فروش و اجاره هواپیماهای بوئینگ، در صورت اجرا شدن، بزرگترین رابطه تجاری آمریکا با ایران از زمان انقلاب اسلامی 1979 خواهد بود.

نامه کیتینگ در واکنش به نامه پیتر روسکام و جب هنسارلینگ، دو نماینده جمهوری خواه کنگره در شانزدهم ژوئن است که در آن از برداشتن هر گامی به سمت قراردادهای عادی تر با ایران پس از بیش از چهار دهه خصومت و بی اعتمادی دو جانبه به شدت انتقاد شده بود.
وی در پاسخ به این نامه گفت بوئینگ به صورت قانونی و تحت شرایطی که در توافق هسته ای معروف به برنامه جامع اقدام مشترک ذکر شده ، با ایران مذاکره کرده است.

کیتینگ همچنین نوشت بوئینگ درباره نحوه پرداخت پول این هواپیماها از سوی ایران هنوز تصمیمی نگرفته است و تاکید کرد این شرکت در پیگیری موارد مجاز تعیین شده در دولت آمریکا به تعهدات گذشته خود پایبند است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها