رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

افزایش تعرفه تلفن ثابت خلاف قانون است

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: افزایش تعرفه و حق امتیاز تلفن ثابت، خلاف قانون است.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۵
افزایش تعرفه تلفن ثابت خلاف قانون است

به گزارش جام جم آنلاین ، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه خبر افزایش تعرفه تلفن ثابت و حق امتیاز تلفن ثابت را امروز از رسانه ها شنیدم، گفت: اگر صحت داشته باشد ، خلاف قانون است.

سید محمود نوابی افزود: بسیار امیدوارم که این موضوع سریعاً از سوی مسئولان وزارت ارتباطات تکذیب شود.

وی گفت: دستگاه هایی که براساس قانون اجازه افزایش قیمت کالا و خدمات به آنها داده شده است اگر بخواهند قیمتی را افزایش دهند باید فرآیند مصوب را طی کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: به همه دستگاه ها ابلاغ شده است درخواست افزایش حداکثر تا شش درصد قیمت را بر اساس اسناد و مدارک و کار کارشناسی در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی گفت: وزارت ارتباطات اگر می خواست قیمت تلفن ثابت را افزایش دهد باید این درخواست را همراه با مدارک و اسناد تقدیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می کرد که همکاران ما بعد از بررسی اگر به هر درصد منطقی می رسیدند آن را ابلاغ می کردند و آنها نیز می توانستند به صورت قانونی نرخ این خدمات را افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر دستگاهی بخواهد بیش از شش درصد به قیمت های خدمات خود اضافه کند بعد از بررسی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به کارگروه تنظیم بازار ارسال می شود و مصوبه تنظیم بازار را باید معاون اجرایی رئیس جمهور ابلاغ کند.

نوابی ادامه داد: تا معاون اجرایی رئیس جمهور این افزایش را ابلاغ نکرده است هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر این خبر صحیح باشد و شرکت مخابرات راسأ افزایش قیمت داده باشد خلاف قانون است و وظیفه ماست که در این باره پرونده ای تشکیل دهیم و به سازمان تعزیرات حکومتی بفرستیم که بعد از صدور حکم در این سازمان این ارقام باید به حساب مردم بازگردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۴
عمواوغلی
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
در كشور عزیزمان ایران برای افزایش قیمت ها قانون ، انصاف ، دلیل ، مدرك و.......... وجود ندارد فقط گران كنند جمع كنند سپس اختلاسهای هزاران میلیاردی انجام بدهند ان شاء الله كه خدا قوتشان بدهد
هاشمی
-
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
اگر نظم در امور ایجاد نشود و كنترل نگردد هركس بصورت خود سر اقدام به تامین خواسته خود نماید بمعنی این است كه كنترلی دركار نیست وهمه چیز اشوب زده وهرج مرج است چگونه مخابرات و یا مسئولی بخود اجازه می دهد خود سر عمل كند وبه قانون و حقوق ملت توجه ننماید پس مسئولین كجا هستند و قانون برای چه تهیه شده است
بدبخت فقیر
-
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
تعرفه تلفن ثابت را چند بار گران كردید آخه چه دلیلی داره تلفن هم از مردم گرفتید دیگه چی میخواهید چند روز دیگه موبایل هم گران می كنید این حق و انصاف نیست پا بر گلوی مردم نهاده اید و بس.
جانبازو بازنشسته
-
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
هر وزیری كه در یك وزرارت خانه صاحب قدرت است خودش اقدام به افزایش قیمت ها می كند چه معنی دارد؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها