رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

افزایش تعرفه تلفن ثابت خلاف قانون است

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: افزایش تعرفه و حق امتیاز تلفن ثابت، خلاف قانون است.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۵
افزایش تعرفه تلفن ثابت خلاف قانون است

به گزارش جام جم آنلاین ، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه خبر افزایش تعرفه تلفن ثابت و حق امتیاز تلفن ثابت را امروز از رسانه ها شنیدم، گفت: اگر صحت داشته باشد ، خلاف قانون است.

سید محمود نوابی افزود: بسیار امیدوارم که این موضوع سریعاً از سوی مسئولان وزارت ارتباطات تکذیب شود.

وی گفت: دستگاه هایی که براساس قانون اجازه افزایش قیمت کالا و خدمات به آنها داده شده است اگر بخواهند قیمتی را افزایش دهند باید فرآیند مصوب را طی کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: به همه دستگاه ها ابلاغ شده است درخواست افزایش حداکثر تا شش درصد قیمت را بر اساس اسناد و مدارک و کار کارشناسی در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی گفت: وزارت ارتباطات اگر می خواست قیمت تلفن ثابت را افزایش دهد باید این درخواست را همراه با مدارک و اسناد تقدیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می کرد که همکاران ما بعد از بررسی اگر به هر درصد منطقی می رسیدند آن را ابلاغ می کردند و آنها نیز می توانستند به صورت قانونی نرخ این خدمات را افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر دستگاهی بخواهد بیش از شش درصد به قیمت های خدمات خود اضافه کند بعد از بررسی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به کارگروه تنظیم بازار ارسال می شود و مصوبه تنظیم بازار را باید معاون اجرایی رئیس جمهور ابلاغ کند.

نوابی ادامه داد: تا معاون اجرایی رئیس جمهور این افزایش را ابلاغ نکرده است هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر این خبر صحیح باشد و شرکت مخابرات راسأ افزایش قیمت داده باشد خلاف قانون است و وظیفه ماست که در این باره پرونده ای تشکیل دهیم و به سازمان تعزیرات حکومتی بفرستیم که بعد از صدور حکم در این سازمان این ارقام باید به حساب مردم بازگردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۴
عمواوغلی
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۰
۰
در كشور عزیزمان ایران برای افزایش قیمت ها قانون ، انصاف ، دلیل ، مدرك و.......... وجود ندارد فقط گران كنند جمع كنند سپس اختلاسهای هزاران میلیاردی انجام بدهند ان شاء الله كه خدا قوتشان بدهد
هاشمی
-
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
اگر نظم در امور ایجاد نشود و كنترل نگردد هركس بصورت خود سر اقدام به تامین خواسته خود نماید بمعنی این است كه كنترلی دركار نیست وهمه چیز اشوب زده وهرج مرج است چگونه مخابرات و یا مسئولی بخود اجازه می دهد خود سر عمل كند وبه قانون و حقوق ملت توجه ننماید پس مسئولین كجا هستند و قانون برای چه تهیه شده است
بدبخت فقیر
-
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۰
۰
تعرفه تلفن ثابت را چند بار گران كردید آخه چه دلیلی داره تلفن هم از مردم گرفتید دیگه چی میخواهید چند روز دیگه موبایل هم گران می كنید این حق و انصاف نیست پا بر گلوی مردم نهاده اید و بس.
جانبازو بازنشسته
-
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
هر وزیری كه در یك وزرارت خانه صاحب قدرت است خودش اقدام به افزایش قیمت ها می كند چه معنی دارد؟

نیازمندی ها