چهره‌ها و نظرها

هشدار وزیر خارجه عراق به سفیر عربستان

در پی اظهارات سفیر عربستان در عراق، وزیر خارجه عراق تحرکات ثامر السبهان را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور توصیف کرد.
کد خبر: ۹۱۴۹۰۹

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از خبرگزاری «أین» عراق، ابراهیم الجعفری گفت: آنچه ثامر السبهان انجام می‌دهد هیچ ارتباطی با نقش او در عراق یعنی نقش سفیر ندارد و این موضوع به صورت رسمی به وی ابلاغ شده است.

سفیر عربستان هفته قبل در صفحه توییتر خود مدعی شده بود، حضور شخصیت‌های ایرانی در نزدیکی فلوجه که وی آنان را تروریست خواند، دلیل آشکاری است که آنها می‌خواهند عرب‌های عراقی را با آتش فرقه‌گرایی بسوزانند.

وزارت خارجه عراق روز جمعه نیز به سفیر عربستان درباره مداخله در امور عراق هشدار داده بود.

در همین رابطه ایاد علاوی، نخست‌وزیر سابق عراق نیز اظهارات سفیر عربستان را ناراحت‌کننده توصیف کرده است.

اردوغان بار دیگر از تخریب پارک گزی سخن گفت

رئیس‌جمهور ترکیه یک‌بار دیگر از تخریب پارک گزی استانبول و ساخت یک موزه به جای آن سخن به میان آورد.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان طی نشستی در استانبول گفت: برنامه ما برای ساخت موزه شهری در میدان تقسیم و به‌جای پارک گزی ادامه دارد و ما از تصمیم خود منصرف نشده‌ایم. ساخت یک مسجد بزرگ در میدان تقسیم نیز ‌باید در دستور کار قرار بگیرد.

تلاش برای ساخت مسجد در میدان تقسیم نیز در سال‌های گذشته با عنوان وجود ده‌ها مسجد در منطقه با مخالفت گسترده معماران و نیز اهالی منطقه مواجه شده بود.

وی تاکید کرد: ما یک ساختمان اپرا به‌جای سالن فرهنگی آتاترک در میدان تقسیم نیز احداث خواهیم کرد و با این سه‌سازه در میدان تقسیم درک خود از هنر را به همه نشان خواهیم داد.

سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس روز گذشته به منظور دیدار با همتای آمریکایی خود وارد واشنگتن شد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، اویگدور لیبرمن در این سفر با آشتون کارتر همتای آمریکایی خود دیدار می‌کند. وی در این دیدار قرار است درباره تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی بین تل آویو و واشنگتن بحث و تبادل‌نظر کند.

رادیو صدای رژیم صهیونیستی نیز در این‌باره اعلام کرد: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این سفر تلاش می‌کند به یادداشت تفاهمی با کاخ سفید درباره افزایش میزان کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم بعد از سال 2017 دست یابد. آمریکا سالانه میلیاردها دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی می‌کند.

دیدار عمار الحکیم با امیر کویت

عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با سفر به کویت با صباح احمد الصباح امیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش فارس و براساس گزارش شبکه خبری سومریه، دو طرف در این دیدار که دیروز یکشنبه صورت گرفت، درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه صحبت کردند. روابط عراق ـ کویت شاهد تحولات مثبتی بوده به نحوی که کویت دو کنسولگری خود در شهرهای اربیل و بصره را افتتاح کرد، علاوه این‌که دفترهایی برای سفارت در دیگر استان‌های عراق دارد.

از سوی دیگر، طرف کویتی تاکید کرد: اکنون جدیت خوبی از جانب دولت عراق برای حل پرونده‌های حل نشده از دهه 90 دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها