سفیر عربستان در عراق در مصاحبه‌ای مدعی شد، هجمه رسانه‌ای علیه او در عراق با مدیریت ایران شکل گرفته و برخی مطالبات در پارلمان ایران نیز حاکی از لزوم اخراج او از بغداد است.
کد خبر: ۹۱۵۱۹۰
ادعای جدید سفیر عربستان در بغداد علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، بعد از اظهارات جنجالی و دخالت مستقیم «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد در امور داخلی عراق و انتقاد چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مردمی این کشور از سفیر آل سعود، السبهان مدعی شده هجمه‌ای تحت مدیریت ایران علیه او شکل گرفته است.

وی که در امان پایتخت اردن به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه خبری «العربیه»، مدعی شده هجمه رسانه‌ای از سوی ایران پیش از ورودش به عراق شکل گرفته و از زمان نامگذاری او به عنوان سفیر ریاض در بغداد حمله رسانه‌ای برنامه ریزی شده برای ایجاد شک در ماهیت فعالیت سفارت عربستان در بغداد آغاز شده است.

السبهان به العربیه گفت: فکر می‌کنم تنها سفیری هستم که پیش از آنکه پایم به خاک عراق باز شود خواسته‌هایی مبنی بر اخراج من از این کشور به گوش می‌رسد.

وی ادعا کرده که این هجمه رسانه‌ای برای پنهان کردن آن چیزی است که در عراق در حال روی دادن است و در پاسخ به سوال مجری العربیه مبنی بر اینکه این انتقادها فقط رسانه‌ای نیست و به پارلمان عراق نیز کشیده شده مدعی شده که این مسأله تنها به پارلمان عراق محدود نشده و برخی نمایندگان مجلس ایران نیز خواستار اخراج سفیر عربستان از بغداد شده‌اند.

سفیر عربستان در بغداد مدعی است که شخص او و سفارت عربستان در عراق تهدید شده و افزود: عربستان اولین کشور در سطح منطقه و اولین کشور در میان کشورهای اسلامی است بنابراین به سود عراق و کشورهای عربی است که با ریاض همکاری کنند و اجازه ندهد هیچ کشور «خارجی» در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کند.

مجری العربیه نیز با اشاره به حوادث سفارت عربستان در تهران مدعی شد ایران کشوری طبیعی نیست و با کینه‌ای طائفی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و به سفارت عربستان حمله کرده است.

السبهان در واکنش به این اظهارات گفت که نشانه‌‌هایی وجود دارد که ممکن است به سفارت عربستان حملاتی شود اما گمان نمی‌کنیم که دولت عراق در این زمینه کوتاهی کند و حماقت‌هایی که ایران انجام داده در عراق تکرار نخواهد شد زیرا رابطه‌ای که با مردم عراق داریم بسیار قوی است.

العربیه که به حمایت از گروه‌های تجزیه طلب و پوشش رسانه‌ای اخبار گروهک‌های تروریستی مانند منافقین شهرت دارد و طی یک سال گذشته بارها اقدام به گفت‌وگو با عناصر گروهک تروریستی مجاهدین کرده بود با ادعای لزوم حمایت از «عرب» بودن عراق و تقویت آنچه «همبستگی عربی» نامیده از السبهان پرسید که آیا حضور کشورهای عربی با موجودیت عربی ایران را آزار می‌دهد.

السبهان در پاسخ به این سوال مدعی شده باید عربستان را به خاطر دور شدن از تحولات عراق در طول سال‌های 2003 تا 2016 ملامت کرد و افزوده که اگر ریاض پیش‌از این در امور داخلی عراق به صورت مستقیم دخالت کرده بود وضعیت این کشور به آنچه امروز دچار آن شده نمی‌رسید.

وی در ادامه اظهاراتش مدعی شده که عربستان جز خیر و نیکی به دنبال چیز دیگری برای مردم عراق نیست و به دنبال اتحاد شیعه و سنی، دوری از طائفه گرایی و افراط‌گری است و همه اقدامات سفارت عربستان در بغداد تحت نظارت وزارت خارجه این کشور صورت گرفته است.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها