با پایان نشست ناتو تب تنش در حوزه بالتیک بالا گرفت

روسیه؛ «محور چالش» در نشست ورشو

روسیه اعلام کرد: فعالیت نظامی ناتو و شرکای آن در دریای سیاه هرگز بدون پاسخ باقی نمی ماند.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۷
مرکز و شرق اروپا میدان مقابله نظامی جدید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، الکساندر گروشکو نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: « ما فعالیت نظامی ناتو در دریای سیاه و عضویت احتمالی اوکراین و دیگر کشورها را با دقت پیگیری می کنیم. پر واضح است که این فعالیت ها از سوی ما بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و واکنش روسیه با هدف تضمین امنیت مرزهای جنوبی صورت می گیرد.»

گروشکو درباره تصمیماتی که وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو درباره تقویت حضور در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان اتخاذ کردند افزود: « ناتو با این تدابیر و تصمیماتی که اتخاذ کردند اصرار بر شیوه و موضع ثابت خود را نشان دادند.

وی گفت: همه اعضای ناتو به خوبی می دانند چنین اقداماتی ممکن نیست از سوی روسیه بدون پاسخ گذاشته شود زیرا به طور مستقیم منافع امنیتی و قانونی ما را تهدید می کند.»

وی اظهار داشت: واکنش ما به تصمیم وزیران دفاع کشورهای ناتو در خصوص استقرار ادواری نظامیان در کشورهای استونی ، لتونی ، لیتوانی و لهستان منفی خواهد بود. ما تفاوتی بین استقرار دایم و اداوری این نیروها نمی بینیم.

گروشگر گفت: این اقدامات ناتو باعث بحرانی شدن اوضاع امنیتی منطقه می شود و عملا مرکز و شرق اروپا را به میدان مقابله نظامی تبدیل خواهد کرد و این چیزی است که ما قطعا به آن نیاز نداریم. ما معتقدیم که این منافع و مصالح اساسی کشورهای شرق اروپا را تامین نمی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پرویز
-
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
۰
۰
كشورهای اروپای شرقی بسیار بسیار به غرب گرایش دارند و تفكرات ضد روسی دارند برای همین خود اروپای شرقی هم به وارد كردن پای ناتو به این منطقه نقش ویژه ای دارد , مثل اوكراین كه گرایش غربی دارد یا لهستان .

نیازمندی ها