رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور اعلام کرد:

سرعت غیرمجاز و نقص فنی، مرگبارترین تخلفات جاده ای

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 2 هزار دوربین امسال در 34 هزار کیلومتر از راههای شریانی کشور برای ثبت تخلفات حادثه ساز نصب می شود.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۹
نصب 2 هزار دوربین جاده ای، امسال

به گزارش جام جم آنلاین ، رئیس پلیس راهور ناجا در بازدید از مرزهای گلستان گفت : بهره گیری از فناوری های جدید برای کاهش تخلفات یکی از اقدامات پلیس راهور است که با تعامل خوبی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشتیم این کار در حال انجام است.

سردار تقی مهری افزود: این کار سال گذشته در محور تهران – قم تا اصفهان و تهران تا ساوه انجام شد و امسال در محور تهران - کرج - قزوین و تبریز و از قزوین به سمت شمال و سایر جاده های کشور پیش بینی شده است.

وی گفت: هر سال یک میلیون و 500 هزار نفر گواهینامه جدید دریافت می کنند و یک میلیون خودرو و حدود 450 هزار موتورسیکلت به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده می شود .

این مقام انتظامی افزود: در سال 94 حدود 6 هزار و 300 تصادف به ثبت رسید که بر اثر آن 16 هزار و 500 نفر از مردم فوت کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در سال 95 گفت : ارتقای فرهنگ ترافیک از جمله مهمترین این برنامه ها است.

وی افزود: با تعاملی که با آموزش و پرورش در قالب همیاران پلیس، پلیس یار جوان و نوجوان و هماهنگی که با وزارت کشور و راه و شهرسازی شد در قالب راهداران محله که همان دهیاران هستند برای آموزش و گسترش فرهنگ اقدامات مناسبی را برنامه ریزی کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برای استفاده از مردم و کاهش تخلفات حادثه ساز در وسایل حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس ها شماره پیامکی 110120 نصب شده است که هموطنان می توانند گزارش تخلفات حادثه ساز را اطلاع دهند.

وی در مورد مهمترین علت تصادفات امسال گفت: بیش از 70 درصد تصادفات کشور که منجر به فوت می شود سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و توجه نکردن به جلو و سبقت غیرمجاز است.

سردار مهری گفت: در استان گلستان بیشتر تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت هستند که باید اقدامات جدی تری صورت گیرد گر چه نسبت به سالهای گذشته تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران گلستان کمتر بوده است اما نسبت به میانگین کشوری بیشترین آمار را دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها