هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان

بیش از هزار نفر از ایتام خرمشهر مهمان پایتخت شدند

همزمان با هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان در باغ موزه دفاع مقدس بیش از هزار نفر از ایتام و محرومین شهرستان خرمشهر و آبادان مهمان تهران شدند.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۵
بیش از هزار نفر از ایتام خرمشهر مهمان پایتخت شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان مصادف با سالروز آزادسازی خونین شهر- روز مقاومت، ایثار و پیروزی، به همت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) هزار نفر از ایتام و نیازمندان شهرستان های خرمشهر و آبادان به تهران عزیمت کردند.

در این برنامه مهمانان پایتخت علاوه بر استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی اردوگاه شهید قاسم میرحسینی واقع در پارک چیتگر از مراکز گردشگری و زیارتی مانند حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، مرقد امام خمینی(ره)، باغ موزه دفاع مقدس، برج میلاد و باغ پرندگان دیدن کردند.

همچنین برنامه هفته فرهنگی خرمشهر هر شب در باغ موزه دفاع مقدس با حضور چهره های ملی و مذهبی برگزار می شود.

رسیدگی و توجه به قشر محروم و ولی نعمتان انقلاب اسلامی،توجه ویژه به مردم جنگ زده خرمشهر و آبادان در هفته خرمشهر، ایجاد فضای فرهنگی برای جوانان و نوجوانان و ایجاد انگیزه و بالابردن روحیه مردم خرمشهر و آبادان از اهداف این برنامه عنوان شده است.

دیدار شهردار تهران با ایتام خرمشهر

دبیر ستاد حرکت های جهادی قرارگاه امام رضا(ع) از دیدار شهردار تهران با ایتام و نیازمندان خرمشهر طی روز گذشته خبر داد و گفت: در این دیدار که در باغ موزه دفاع مقدس صورت گرفت، جمعی از ایتام و نیازمندان خرمشهر با طرح مشکلات و نیازهای خود درخصوص اشتغال و وضعیت خرمشهر خواستار بهبود شرایط شدند.

علی حاجوی افزود: در این دیدار جمعی از ایتام و نیازمندان خرمشهر با طرح مشکلات و نیازهای خود در خصوص اشتغال و وضعیت خرمشهر، خواستار بهبود شرایط شدند.

وی گفت: شهردار تهران نیز در پاسخ به درخواست های مطرح شده تاکید کرد باید از وتمام ظرفیت های موجود در کشور برای بازسازی خرمشهر و بهبود وضعیت معیشت شهروندان آن استفاده کرد اما اینکه به عنوان شهردار تهران بخواهم ظرفیت های تهران را در اختیار خرمشهر بگذارم از نظر شرعی امکان پذیر نیست.

دبیر ستاد حرکت های جهادی قرارگاه امام رضا (ع) با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان از سوم تا دهم خردادماه در باغ موزه دفاع مقدس افزود: همزمان با این رویداد فرهنگی، قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران میزبان حدود یک هزار و 400نفر از ایتام و نیازمندان خرمشهر است.

حاجوی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تمامی این افراد در مدت اقامت خود در تهران در اردوگاه میرحسینی اسکان داده شده و از امکانات تفریحی، ورزشی و هنری این مکان استفاده می کنند.
وی برگزاری تورهای تفریحی و زیارتی را از دیگر برنامه های این هفته فرهنگی عنوان کرد و افزود: ایتام خرمشهری در مدت زمان اقامت خود از اماکن دیدنی پایتخت همچون برج میلاد، باغ پرندگان و ... و اماکن زیارتی مانند حرم حضرت شاه عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت معصومه (س) در قم بازدید کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها