معمای پلیسی

قتل مسافر اتاق 204

سروان وسایلش را جمع کرد تا راهی خانه شود. به بچه‌ها قول داده بود آنها را به پارک ببرد. سوار خودرو که شد، صدای زنگ تلفن همراهش هم بلند شد. از آن سوی خط اپراتور پلیس 110 از آتش‌سوزی در هتلی در مرکز شهر خبر داد. در جریان این آتش‌سوزی یکی از دیپلمات‌های ایرانی که برای درمان به ایران بازگشته بود جان خود را از دست داده بود. با توجه به حساسیت پرونده، بازپرس جنایی ومعاون دادستان هم به آن محل رفته و دستور داده بودند تا افسر ویژه قتل هم صحنه را بررسی کند.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۷
قتل مسافر اتاق 204

کارآگاه با خانه تماس گرفت و موضوع را به همسرش گفت و راهی محل آتش‌سوزی شد. در مقابل هتل خودروهای آمبولانس و آتش‌نشانی با چراغ‌های گردان روشن توقف کرده بودند.

فضای امنیتی در اطراف هتل دیده می‌شد. سروان با مشاهده آن شرایط مطمئن شد که با پرونده پیچیده و سختی رو به رو خواهد بود. خودرو را در پارکینگ محوطه هتل پارک کرد و با نشان دادن کارتش و تائید هویتش، اجازه ورود به هتل را پیدا کرد. آشوبی در راهروی هتل بر پا بود. افسر کلانتری با دیدن سروان، او را شناخت و به سمتش رفت. بعد از سلام و احوالپرسی در گزارش خود گفت: امروز ساعت 3 بعدازظهر آتش‌سوزی در اتاق 204 در طبقه دوم به کلانتری اعلام شد. ما خود را به اینجا رساندیم. قبل از حضور ما آتش‌نشانان شعله‌های آتش را خاموش کرده بودند اما مسافر هتل که از دیپلمات‌های ایرانی بود و در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به کار است، جانش را از دست داد.

برای چه‌کاری به ایران بازگشته بود؟

مدتی بود مشکل بینایی پیدا کرده بود و برای جراحی چشم به ایران بازگشته بود. دیروز عمل جراحی را انجام داد.

سروان خواستار بررسی اتاق 204 شد. وسایل اتاق بیشتر از این‌که دچار سوختگی شده باشد، دودگرفته بود. در کنار شومینه روزنامه نیمه سوخته عصر امروز قرار داشت . جسد مرد دیپلمات هم در کنار همین شومینه پیدا شده بود. به نظر می‌رسید آتش به فرش و مبل سرایت و مرد دیپلمات را غافلگیر کرده بود.روی تخت کمی به‌هم ریخته بود و عینکی روی میز کنار تخت بود.

سروان سپس خواستار تحقیق از سر تیم آتش‌نشانان، مسئول پذیرش و کارگر خدمات طبقه دوم هتل شد.

فرمانده آتش‌نشانان نخستین فردی بود که وارد اتاق تحقیق شد. او در گزارش خود گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد، دود گرفتگی باعث مرگ شده است. در مورد عمدی بودن آتش باید محل را به طور کامل بررسی کنیم اما خیلی زود متوجه آتش‌سوزی شده بودند و برای اطفای آن اقدام کرده بودند. به طوری‌که ما وقتی آمدیم شعله‌های آتش خاموش شده بود.

مسئول پذیرش هتل هم وقتی وارد اتاق شد در حالی که وحشت هنوز در چهره اش دیده می‌شد، گفت: آقای دیپلمات ساعت ده صبح برای معاینه چشم به بیمارستان رفت. وضعیت چشم هایش خوب نبود. ساعت 11 که برگشت یکی از مسافران ناخواسته به او تنه‌ا ی زد و عینکش روی زمین افتاد. او چند بار مرا صدا زد و خواست عینکش را پیدا کنم و به او بدهم.

فکر کنم به دلیل همین وضعیت چشم هایش کاری کرده که باعث آتش‌سوزی شده است.

کارگر خدمات طبقه سوم هتل آخرین فردی بود که برای تحقیق وارد اتاق شد. او هم درباره حادثه گفت: ساعت 3 بعداز ظهر متوجه بوی دود در راه پله شدم. دود از اتاق آقای دیپلمات خارج می‌شد. آژیر خطر را به صدا در آوردم و پس از باز کردن در اتاق وارد شدم. جسد او روی مبل مقابل شومینه بود و وسایل اطرافش در حال سوختن بود.

امروز کسی وارد اتاق 204 نشد؟

نه . ساعت 11 و 30 دقیقه او به اتاقش وارد شد و دیگر بیرون نیامد. کسی هم به دیدنش نیامد. حتی غذا و چای هم سفارش نداد. فکر کردم در حال است.

سروان پس از تکمیل تحقیقات گزارش خود را نوشت و به بازپرس جنایی داد.در این گزارش قاتل مرد دیپلمات را هم معرفی کرده بود.

پاسخ معمای پلیسی قتل در خوابگاه دانشجویی

1- اگر قرص خواب خورده و خواب بوده، چگونه متوجه رفت وآمد در راه‌پله شده است.

2- اگر فرد خودکشی کرده باشد باید با صورت روی زمین می‌افتاد.

در مسابقه شماره گذشته 3910 نفر شرکت کرده بودند که 410 نفر پاسخ صحیح داده‌اند. از میان پاسخ‌های صحیح اکبر سلمانی از شهریار و مهناز قربانی از زاهدان به قید قرعه برنده شده‌اند.

شما خوانندگان با اشاره به دو دلیل کارآگاه برای کشف راز قتل در مسابقه معمای پلیسی شرکت ‌و پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

وحید شکری - ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها