دختران فوتبالیست هم لژیونر می شوند

ماجرا جویی سارا و دوستان در فوتبال عراق

لژیونر شدن بانوان تابویی بود که حالا شکسته شده . هر سال پیشنهادات متعددی خارجی به دست بازیکنان شاخص فوتبال ایران می رسد اما این پیشنهادها یکی پس از دیگری رد می شود چرا که شرط حضور در این باشگاه ها برداشتن حجاب است.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۹
ماجرا جویی سارا و دوستان در فوتبال عراق

به گزارش جام جم ورزشی، در سال های اخیر بازیکنان فوتبال و فوتسال ایران بارها با پیشنهادات کشورهای مختلف روبرو شده اند. این پیشنهادات از سوی کشورهای آذربایجان، امارات، فرانسه ، آمریکا، پرتغال و ترکیه بوده است. حضور در لیگ های فوتبال و فوتسال این کشورها با حجاب اسلامی معنایی ندارد بنابراین بازیکنان فوتبال و فوتسال بانوان ایران خیلی راحت این پیشنهادات را رد می کنند.

اما حالا اتفاق تازه ای افتاده است. در حالی که لژیونر شدن برای بانوان فوتبالیست تبدیل به یک تابو شده بود پنج بازیکن مطرح و خوب لیگ برتر ایران راهی یک لیگ کشور خارجی شده اند، لیگ فوتبال بانوان عراق!

این پنج بازیکنی که اخیرا راهی لیگ کوتاه مدت فوتبال بانوان عراق شده اند در فوتبال بانوان ایران اسم و رسم دارند و مطرح هستند. اولی سارا قمی است، برترین گلزن این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان، دومی زهرا قنبری نام دارد، بازیکنی که فصل گذشته عنوان برترین بازیکن را به دست آورد. سومی هم زمرد سلیمانی است، بانویی که او نیز سابقه ای طولانی مدت در فوتبال بانوان ایران دارد و در ملوان بازی می کند. فروغ فوری هم عضو همین تیم است که حالا راهی عراق شده. در نهایت کوهستان خسروی که یکی از برترین مدافعان فوتبال بانوان ایران است و یکی از بهترین بازیکنان شهرداری بم به شمار می رود. حضور این پنج بانوی فوتبالیست در لیگ فوتبال بانوان عراق به سرعت اتفاق افتاد، در کمتر از دو ماه. اواخر لیگ بود که دعوت نامه ای به دست سارا قمی رسید، دعوت نامه ای از کشور عراق. به فاصله کوتاهی این دعوت نامه ها به خسروی، سلیمانی، فوری و قنبری هم ارسال شد. شرایط خیلی وسوسه کننده به نظر می رسید. یک حضور کوتاه مدت و یک قر ارداد با جنبه مالی بسیار قابل توجه. پس از ارزشش را داشت. این شد که سارا و دوستان ساک هایشان را بستند و راهی لیگ عراق شدند.

لیگ نوپای فوتبال بانوان عراق در دو گروه چهار تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و بازیکنان می‌توانند پس از پایان این مسابقات برای بازی‌های فصل آینده به ایران بازگردند. لیگی کوتاه مدت و البته با یک شرایط مالی خوب. برای بازیکنانی که در فوتبال ایران مدام با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند چه چیزی می تواند از این بهتر باشد؟

قمی: تجربه خیلی متفاوتی است

سارا قمی مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان ایران و خانم گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: لیگ عراق کوتاه مدت است و خیلی هم نوپاست. اولین دوره رقابت های فوتبال بانوان این کشور به شمار می رود و می تواند بستر مناسبی برای رشد بازیکنان عراقی باشد. لیگ اینجا به سرعت تمام می شود و ما می توانیم به سرعت به ایران برگردیم. تجربه خیلی متفاوتی بود. تنها نکته منفی این است که بین دو فصل لیگ برتر فوتبال بانوان فرصتی برای استراحت نخواهیم داشت که البته اشکالی ندارد. مگر چقدر می توانیم از فرصت های موجود بی تفاوت عبور کنیم؟ ما همیشه باید به دنبال این تجربه های جدید باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها