گلنوش سبقت اللهی در گفتگو با جام جم:

تمرکزم روی هانگژو و پاریس است

9 بانوی ایرانی در المپیک به میدان می روند. بارها گفته ایم که ممکن است برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران اتفاق بزرگی بیفتد و یک بانوی ایرانی برای اولین بار موفق به کسب مدال رقابت های المپیک شوند.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۹
سبقت اللهی: اینکه روی ما حساب نمی کنند آزارمان می دهد

به گزارش جام جم ورزشی ، اما نگاه ها با وجود افزایش اینکه تعداد بانوان المپیکی ایران بیشتر از هر زمان دیگری بیشتر شده چندان جدی نیست. زهرا نعمتی، الهه احمدی، کیمیا علیزاده و نجمه خدمتی شانس های مدال محسوب می شوند اما در این میان نام هایی مثل گلنوش سبقت اللهی فراموش شده است. این بانوی تیرانداز در سکوت خبری کامل خود را برای المپیک آماده می کند و بسیار انگیزه دارد. هیچکس گلنوش را شانس مدال نمی داند و نام او به اندازه زهرا نعمتی و یا کیمیا علیزاده مطرح نیست. اما او اگر بیشتر از آنها انگیزه نداشته باشد کمتر از آنها ندارد. گلنوش یکه و تنها پیش می رود. برای او در المپیک ریو یک چیز در اولویت قرار دارد؛ کسب مدال المپیک.

-شرایط برای شما چطور پیش می رود؟

نمی توانم به طور مطلق از شرایطی که دارم خوب یا بد تعریف کنم. کم و کاستی در کار قطعا هست اما در کنار آن تلاش و تمرین بسیاری از کم و کاستی ها را جبران می کند. دوست دارم به همین روند ادامه بدهم. احساس می کنم این درست ترین راه ممکن است و نمی خواهم آن را تغییر بدهم.

-این راه بر چه اساسی بنا شده است؟

گفتم. فقط تمرین. سخت تلاش می کنم. هر چه که درتوانم باشد انجام می دهم تا به آنچه که می خواهم برسم.

-در این میان آمادگی ذهنی شما تا چه اندازه قابل تعریف است؟

همه چیز باید دقیق پیش برود. روان شناسی ورزشی خیلی اهمیت دارد. من باید در وضعیتی باشم که در المپیک از لحاظ ذهنی به اوج آمادگی برسم.

مگر می شود برای ذهن برنامه ریزی کرد؟

قطعا می شود. اگر از الان برای خودم اعتماد به نفس کاذب به وجود بیاورم ممکن است تمامی زحماتم خیلی راحت هدر برود. می خواهم آرام آرام خودم را برای المپیک آماده کنم نه شتابزده.

این برنامه ریزی دقیق قرار است به کجا ختم شود؟

من تلاش می کنم تا تمام چیزی که انجام می دهم بر مبنای مدال باشد.

کسب مدال برنامه ای بلندپروازانه نیست؟

چرا چنین فکری می کنید؟ اینکه روی من حساب باز نمی کنند ناراحتم می کند و آزار دهنده است. من برای کسب مدال تلاش می کنم و کسی هم جلودارم نیست.

هرگز نگفتیم مدال رویا است.عبارت بلندپروازانه هرگز منافاتی با این ندارد که به شما بابت کسب مدال ایمان داریم.

ممنون از شما. اما متاسفانه در رسانه ها باور زیادی درباره من وجود ندارد. من کاملا با شرایط حرفه ای پیش می روم و خیلی خوب خودم را آماده کرده ام. می خواهم در المپیک نتیجه ای را به دست بیاورم که لیاقتش را دارم.

این دوره 9 بانوی المپیکی از ایران به برزیل می روند. فکر می کنید در بازگشت از این 9 بانو چه نتایجی می بینیم؟

خیلی راحت بگویم که ما حداقل توانایی کسب یک مدال را داریم. به دیگر نماینده های زن ایران در المپیک نگاه کنید. همه آماده هستند. الهه احمدی، زهرا نعمتی و نجمه خدمتی شانس بالایی دارند. هر سه آنها لیاقت این را دارند که مدال بگیرند.

گویا شما به دلیل چپ دست بودن برای تهیه سلاح معمولا مشکل دارید؟

بله متاسفانه. البته وزارت ورزش و فدراسیون تا آنجایی که توانسته اند به من کمک کرده اند و من بابت این اتفاق بسیار خوشحالم.

بسیاری از ورزشکاران بابت مسائل مالی گله و شکایت دارند. این وضعیت درباره شما هم صدق می کند؟

بله. هیچ ورزشکاری پیدا نمی شود که از این مشکل گلایه نکند. البته من انتظار آنچنانی ندارم. خواسته های من همیشه معقول است و هرگز چیزی بیشتر از حقم نخواسته ام.

اگر شما در المپیک مدال بگیرید خود را در انتهای راه می بینید؟

اگر منظورتان این است که با مدال تاریخی المپیک انگیزه ام را از دست می دهم و دیگر تیراندازی را کنار می گذارم اشتباه می کنید. من تا زمانی که احساس کنم که توانایی شرکت در مسابقات را دارم دست برنمی دارم.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها