نفت در معاملات روز جاری بازار جهانی تحت تاثیر مختل شدن فعالیت تولیدکنندگان متعدد و کاهش تولید که عرضه به بازار را محدود کرده است، در بالاترین رکورد سال 2016 معامله شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۹۳
رکوردزنی نفت جهانی ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، نفت برنت که قیمت پایه معاملات جهانی است با سه سنت افزایش، 49.31 دلار در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه در 49.28 دلار بسته شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تغییر چندانی نداشت و در 48.31 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 59 سنت یا 1.2 درصد افزایش، 48.31 دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت نهایی در هفت ماه گذشته بود.

هر دو قیمت پایه نزدیک به بالاترین رکورد سال 2016 که به ترتیب 49.75 دلار و 48.76 دلار است و اواسط معاملات روز گذشته ثبت شدند، ایستاده اند.

بزرگترین عامل حمایت از قیمتهای نفت، قطع تولید نفت در نیجریه و کانادا بوده که روند عرضه را مختل کرده است. تحلیلگران بر این باورند که ادامه خرابکاری در زیرساخت نفتی نیجریه به معنای آن است که این کشور آفریقای غربی حدود یک میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند که کمتر از متوسط 1.2 میلیون بشکه در سال 2015 است. تولید کانادا هم به دلیل آتش سوزی گسترده و غیرقابل مهار در منطقه نفت خیز آلبرتا فلج شده و حداقل یک میلیون بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت شنی این کشور متوقف شده است.

بانک استرالیا و نیوزیلند در گزارشی اعلام کرد با ادامه اختلالات عرضه در بازار، آمار ذخایر نفت که قرار است روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود، بر حرکت قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود.

این بانک در ادامه این گزارش خاطرنشان کرد: اکنون که آتش سوزی گسترده به سوی فعالیتهای نفت شنی در حرکت است، ریسک مختل شدن عرضه کانادا تا ماه آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و به همراه کاهش بیشتر صادرات نیجریه، بازار فیزیکی را با محدود شدن بیشتر عرضه روبرو خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، صنعت نفت همچنین به ونزوئلا چشم دوخته که در این کشور آمریکای لاتین آشفتگی سیاسی و اقتصادی، تولید نفت را تهدید می‌کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز گذشته بخشی از گزارش دورنمای انرژی سالانه را منتشر کرد که در آن پیش بینی شده است تولید داخلی نفت به دلیل کاهش قیمتها از 9.4 میلیون بشکه در روز در سال 2015 به 8.6 میلیون بشکه در روز در سال 2017 کاهش خواهد یافت.

بانک بی ان پی پاریبای فرانسه در گزارش خود از دورنمای بازار نفت اعلام کرد با وجود اختلالات اخیر در روند عرضه، هنوز ذخایر عظیمی وجود دارند که پیش از متعادل شدن بازار باید کاهش پیدا کنند. ذخایر جهانی نفت همچنان رو به افزایش است که نشان می‌دهد همچنان سطح تولید نفت از تقاضا بالاتر مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها