رسانه‌های نزدیک به‌ حزب دمکرات کردستان عراق اعلام کردند که‌ مسعود بارزانی به زودی طی سفری رسمی به تهران خواهد آمد.
کد خبر: ۹۰۵۱۶۹
سفر مسعود بارزانی به تهران

به‌ گزارش مهر به‌ نقل از رسانه‌های اقلیم کردستان، مقدمات این دیدار در سفر دیروز محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران به‌ اقلیم کردستان عراق هماهنگ شده‌ است و در آینده‌ای نزدیک مسعود بارزانی به‌ ایران سفر خواهد کرد.

براساس خبرهای منتشر شده‌، دیروز دیداری مابین نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و محمود علوی وزیر اطلاعات ایران انجام شده‌ است و در این دیدار مقدمات سفر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به‌ ایران هماهنگ شده‌ است.

همچنین در این دیدار، نچیروان بارزانی با سپاس از نقش ایران در منطقه‌، اعلام کرده‌ است که‌ ایران همیشه‌ پشتیبان کردستان عراق بوده‌ و ما بعنوان اقلیم کردستان همیشه‌ آمادگی آن را داشته‌ایم تا پیوندهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی خویش را با ایران گسترش دهیم.

شایان ذکر است که‌ چند سالی است که‌ مسعود بارزانی سفری به‌ ایران نداشته‌ و خبرهای ضد و نقیضی از سست شدن پیوند دیرینه‌ حزب وی با جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود و احتمالا این سفر پایانی بر این گمانه‌ زنی‌ها خواهد بود.

ازدیگر سو به‌ تازگی روابط نفتی و گازی تازه‌ای ما بین ایران و اقلیم کردستان عراق در حال شکل‌گیری و احتمالا این سفر وی برای امضا کردن پروژه‌ای نفتی-گازی مابین دو طرف باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها