اینستاگردی

یک ازدواج سبز

«محمد درویش» مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و نویسنده وبلاگ «مهار بیابان‌زایی» است. این چهره مطرح فعال محیط زیست در اینستاگرام خود خبر از سبزترین شرط ازدواج در ایران را داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۳۳
یک ازدواج سبز

به گزارش جام جم آنلاین، محمد درویش در اینستاگرامش نوشت:

سبزترین شرط ازدواج در ایران!
چندسالی است که خبرهایی از رسم و آیین هایی جدید در مراسم ازدواج زوج های محیط زیستی به گوش می رسد؛ اینکه زوجی تصمیم گرفته اند برای تضمین پایداری پیوندشان، نهالی بکارند و یا مهریه هایی محیط زیستی به جای سکه های مرسوم طلا را ضامن پیوند زناشویی شان تعیین کردند ...

اما اینک از کرمانشاه خبر می رسد که بنیانگذاران مدرسه طبیعت کیکم، شیوا و سعید سلیمانی عزیز، آغازین روز زندگی مشترک خویش را با کاشت ۱۳۰۵ نهال شروع کردند!

درختانی چون ارغوان، سنجد وحشی، بید وحشی و سیاه تلو در حاشیه رودخانه‌ی آهوران در جنوب کرمانشاه در روز دوم اردیبهشت ماه جاری، همزمان با روز جهانی زمین توسط شاه داماد و خانواده ایشان کاشته شدند تا عروس خانم موافقت کند و بدین ترتیب، محیط زیستی ترین ازدواج تاریخ ایران به وقوع پیوندد. جالب تر اما شاید چرایی و راز و رمز انتخاب عدد ۱۳۰۵ است!

عددی به نشانه احترام به اسکندر فیروز؛ بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست که در نهم مرداد ۱۳۰۵ شمسی در شیراز به دنیا آمده است و ایرانیان قدرشناس و دوستدار محیط زیست امسال نودمین سالروز تولد این مرد بزرگ و یگانه را - همزمان با روز جهانی محیط بان - جشن خواهند گرفت.

بیاییم همه با بیشترین انرژی ممکن برای دوام بقا و پایداری این سبزترین پیوند ایرانی دعا کنیم.

آمین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها