سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: ما می دانیم که ایران کشور حامی تروریسم است و آنها به حمایت از حزب الله لبنان که در فهرست سازمان های حامی تروریسم قرار گرفته است، ادامه می دهند.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۱
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: پیام تسلیت ظریف مایوس کننده بود!

به گزارش جام جم آنلاین ، در ادامه خبرنگار از جان کربی پرسید وزیر امور خارجه آمریکا در دو سال و نیم گذشته روابط شخصی با آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران داشته است. آیا با توجه به شهادت فرمانده حزب الله و به گفته خبرگزاری رسمی ایران پیام تسلیت ظریف وزیر امور خارجه ایران به حسن نصرالله رهبر حزب الله که در آن ابراز امیدواری کرد شهادت این فرمانده بزرگ موجب تقویت نیروهای مقاومت علیه صهیونیسم و تروریسم شود، این روابط دچار مشکل می شود؟ وزیر امور خارجه آمریکا در اروپا است تا بانک ها را به فعالیت حقوقی با ایران ترغیب کند. بانک ها در حال طفره رفتن هستند. آنها به خاطر دیگر سیاست های غیرهسته ای علیه ایران مقاومت می کنند. دیدگاه وزیرامور خارجه و اگر می دانید کلا دیدگاه دولت درباره تسلیت در مورد فردی که متهم به قتل چندین نفر و قتل رفیق حریری بود، چیست؟

کربی گفت: شما درست می گویید. منظورم این است که وی در حقیقت به خاطر نقشش در بمب گذاری 12 دسامبر 1983 در سفارت های آمریکا و فرانسه در کویت که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، محکوم شده بود و همانطور که می دانید حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی خارجی قرار دارد بنابراین، من این اظهارات را دیده ام. ما مطمئنا در این زمینه یک ذره هم با آنها شریک نیستیم و مایوس کننده است که می بینیم ظریف وزیر امور خارجه ایران چنین احساسی دارد.

وی افزود: ما همچنین می دانیم که ایران کشور حامی تروریسم است و آنها به حمایت از این گروه خاص که در فهرست سازمان های حامی تروریسم قرار گرفته است، ادامه می دهند و دقیقا به همین جهت زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا در لندن در حال گفتگو با موسسات بانکی اروپایی بود، یک مورد یا بیشتر در این نشست، به صورت خاص نگرانی های مداوم ما را درباره آنچه که ایران در حال انجام آن در منطقه است، بیان کرد و در پاسخ به ترس بسیاری از این بانکداران را تصریح کرد شما با کشوری سروکار دارید که در حالی که به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک پایبند است، مطمئنا در حال انجام فعالیت های برهم زننده ثبات در جهان و در منطقه است. ما این مسئله را درک می کنیم و وزیر امور خارجه نیز بسیار واضح در این زمینه صحبت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما در اظهارات ظریف وزیر امور خارجه ایران شریک نیستیم و همچنان حزب الله را به عنوان سازمان تروریستی خارجی می دانیم و شما درست می گویید. این فرد کارهای تروریستی بسیاری مرتکب شده است.

خبرنگار گفت آیا این نوع حرف ها موجب نمی شود شما درباره روابط نزدیک درنگ کنید؟ من نمی خواهم بگویم شراکت بلکه روابط نزدیک وزیر امور خارجه و دیگران در دولت، کاخ سفید که می گویند مذاکرات هسته ای ایران کانالی بین وزیر امور خارجه آمریکا و ظریف وزیر امور خارجه ایران باز کرده است.آیا شما از این روابط معذب هستید؟

وی گفت: ما مطمئنا خود را در اظهارات وزیر امور خارجه ایران درباره مرگ مصطفی بدرالدین شریک نمی دانیم. به خاطر توافق ایران، کانال ارتباطی از طریق وزیرامور خارجه ایران باز شد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از آن استفاده می کند و به استفاده از آن ادامه خواهد داد. ایران عضوی از گروه بین المللی حامی سوریه است بنابراین انتظار ما این است که در وین حاضر خواهد شد. کانال های ارتباطی باز است و احتمالا باز خواهد ماند. این به هیچ وجه بدان معنا نیست که ما نسبت به آنچه که ایران قابلیت انجام آن را دارد، در حال انجام آن است یا این اظهارات، چشم های خود را می بندیم.

خبرنگار پرسید در ماه مارس، یک قاضی آمریکایی به ایران دستور داد 10 میلیارد دلار برای خانواده قربانیان یازدهم سپتامبر بپردازد. آیا شما معتقدید که ایران در حملات یازدهم سپتامبر به نسبت عربستان کارهای بیشتری انجام داد؟

کربی گفت: باید بگویم که درباره آنچه که در حملات یازدهم سپتامبر اتفاق افتاده است، تاریخ طویلی است که برای عموم در دسترس است و ما کاملا از کار کمیسیون یازدهم سپتامبر حمایت می کنیم. من نمی خواهم به کار این کمیسیون اشاره کنم. کاملا روشن است و در اینجا درباره آن گفته شد. معتقدم اکنون زمان مناسبی نیست همه آن تاریخ را مرور کنیم. ما کاملا از کار کمیسیون یازدهم سپتامبر حمایت می کنیم و این گزارش درباره مسئولیت ها کاملا واضح توضیح داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
۰
۰
حماقت تو هم مأیوس كننده است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها