چین برای اولین بار در تاریخ برگزاری آزمون کنکور دانشگاهی در این کشور تقلب در این امتحان سراسری را جرم اعلام کرد و برای متخلفین مجازات تا هفت سال زندان در نظر گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۴۷۸
هفت سال زندان، مجازات تقلب کنکور در چین

به گزارش جام جم آنلاین، تقلب‌های گسترده هنگام برگزاری کنکور در تابستان هر سال در چین به موضوعی مسئله ساز تبدیل می شود و اعتراضات گسترده مردمی را نیز بعضا موجب شده است.
در همین حال سالهاست که در گوشه و کنار دانشگاه ها در چین فروختن مدارک دانشگاهی جعلی کار روزمره بسیاری از دستفروشان است و ضمن فروش سئوالات تقلبی گاهی نیز رسوایی هایی در افشای سئوالات پیش از برگزاری آزمون به وقوع می پیوندد.
«گائوکائو» بزرگ‌ترین آزمون پذیرش در دانشگاه‌های ملی چین یا همان کنکور سراسری است. در این آزمون‌ها سالیانه بالغ بر 9 میلیون متقاضی شرکت می‌کنند و به دلیل رقابت تنگاتنگی که در این کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها وجود دارد، برخی از متقاضیان اقدام به تقلب در آن می‌کنند تا شانس خود را برای ورود به دانشگاه افزایش دهند.
حال بر اساس مقرراتی که از سوی مسئولان نظارت بر امتحانات سراسری دانشگاهها در این کشور اعلام شده، از این پس کسانی که در کنکور سراسری چین مرتکب تخلف شوند مجازات تا هفت سال زندان برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.
در همین راستا اعلام شده که وسایل همه داوطلبان قبل از ورود به محل آزمون بازرسی و اثر انگشت آنها نیز ثبت خواهد شد.
وزارت آموزش و پرورش چین اعلام کرده است که امسال از زمان چاپ و نشر سئوالات کنکور تا زمانی که این سئوالات در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، تدابیر بسیار سختی اتخاذ خواهد شد.
مقامات کشور چین حتی سال گذشته و به منظور جلوگیری از تقلب شرکت کنندگان در کنکور از پهپادها نیز کمک گرفتند تا این وسایل پرنده با به پرواز در آمدن در محل برگزاری آزمون، ضمن فیلمبرداری و کشف گوشی های تلفن همراه نزد داوطلبان، امواج رادیویی مشکوک در محیط را نیز شناسایی کنند.
تابستان سال گذشته (ماه ژوئن) نزدیک به 9 میلیون و 500 هزار دانش آموز فارغ التحصیل دبیرستان های چین در آزمون سراسری این کشور شرکت کردند.
مردم چین کنکور را بزرگترین آزمون در زندگی هر جوانی می دانند که اگر در آن موفق نشوند، نه تنها صاحب شغل خوبی در کشور نخواهند شد بلکه آینده آنان نیز با تهدیدهای جدی مواجه خواهد شد.
آزمون کنکور در چین همه ساله در دو گروه رشته های «ادبیات چینی، ریاضیات، زبان انگلیسی، بیولوژی، فیزیک و شیمی» و گروه «ادبیات چینی، ریاضیات، زبان انگلیسی، جغرافیا، تاریخ و سیاست» برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها