المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۵
83 روز تا المپیک

ورزشکار زن افسانه‌ای ایتالیا

ورزشکاران زن در ادوار مختلف المپیک مانند قهرمانان مرد در رشته‌های متعدد خبرساز بودند . این چهره‌های ورزشی با کسب مدال‌های متعدد در بخش زنان توانستند نام خود را در ادوار مختلف المپیک پرآوازه کنند تا امروز ورزش زنان نیز همپای مردان در المپیک مورد توجه دولت ها قرار بگیرد.

والنتینو وزالی ملقب به کبری، یک ایتالیایی قدرتمند است که مردم این کشور به سبب سرعت و دقت مرگبارش، این لقب را برایش برگزیده‌اند.

وزالی که در شهر رم پلیس است، یکی از مشاهیر و افراد شناخته‌شده این کشور به‌شمار می‌آید که توانسته مقام‌های مهمی در رشته شمشیر‌بازی برای کشورش به ارمغان بیاورد.

حتی پیش از المپیک لندن نیز او تنها زنی بود که در شمشیر‌بازی توانسته بود سه مدال طلای پیاپی را در سال‌های 2000، 2004 و 2008 در رشته فلوره کسب کند و این مقام‌ها، او را بدون شک به بزرگ‌ترین ورزشکار زن رشته فلوره تبدیل کرده است.

پرچمدار ایتالیا در بازی‌های 2012 لندن نتوانست از عنوان قهرمانی سه دوره خود دفاع کند و بعد از هموطن خود، الیسا دفرانسیسکا که قهرمان شد و بعد از آریانا اریگو به مدال برنز رسید.

به هرحال، وزالی یکی از اعضای تیم رویایی شمشیربازی ایتالیا بود که توانست شش مدال طلای المپیک و در مجموع 9 مدال این رویداد بزرگ را به خود اختصاص دهد.

وزالی زمانی که شش ساله بود شمشیربازی را آغاز کرد. در کنار مقام‌های وی در المپیک، او سیزده مقام قهرمانی جهان و 9 مقام قهرمانی اروپا را در کارنامه افتخارات خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها