سنگک ۲۵۰۰ تومان، بربری ۱۵۰۰ تومان

آزادپزها، نان را گران کردند

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران :

قیمت نان افزایش نمی یابد

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با وجود کاهش قیمت گندم هیچ گونه افزایش قیمتی برای نان تعیین و اعلام نشده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۳
قیمت نان افزایش نمی یابد

علی قنبری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ، با اشاره به اینکه گندم یارانه ای با قیمت پارسال یعنی هر کیلو 665 تومان به واحدهای آردسازی تحویل می شود افزود: قیمت گندم آزاد تحویلی به واحدهای آردسازی نیز با 350 تومان کاهش از قیمت هر کیلو 1250 تومان به 900 تومان کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: از این پس گندم آزاد باقیمت هر کیلو 900 تومان به واحدهای آردسازی تحویل می شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بنابراین به علت کاهش قیمت گندم آزاد تحویلی به واحدهای آردسازی واحدهای آزادپز باید قیمت نان را کاهش دهند.

قنبری افزود: هر گونه افزایش قیمت نان در واحدهای نانوایی آزادپز اجحاف در حق مردم است.

خرید 880 هزار تن گندم تضمینی تا کنون

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت‌: در مجموع تا امروز 880 هزارتن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.

علی قنبری با اشاره به اینکه تا امروز بیش از 500 هزارتن گندم تضمینی در خوزستان خریداری شده است، افزود: وضع تولید و خرید تضمینی گندم در کشور در شرایط مطلوبی است و امسال گندم وارد نخواهیم کرد.

وی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده میزان خرید گندم تضمینی امروز درمقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:‌ وضع تولید گندم در استان های جنوبی و غربی کشور ،خوزستان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان ، کردستان، کرمانشاه و گلستان شرایط مطلوبی دارد و سیل های اخیر تاثیر کمی در میزان خرید در استان خوزستان داشت که قابل توجه نیست.

قنبری گفت :‌ شرایط تولید گندم در کشور مطلوب است و امسال واردات گندم نخواهیم داشت و پیش بینی می کنیم تا پایان فصل برداشت بیش از 9 میلیون تن گندم خریداری شود.

وی درباره واردات گندم مورد نیاز صنایع غذایی افزود:‌ دولت برای واردات گندم مورد نیاز صنایع غذایی مجوز محدودی صادر می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:‌ هم اکنون صنایع غذایی برای مصرف خود هر کیلو گندم را با قیمت 900 تومان از این شرکت خریداری می کند بنابراین برای واردات گندم اقدامی نکرده اند.

قنبری افزود :‌ تا کنون برای خرید گندم تضمینی از کشاورزان 400 میلیارد تومان پرداخت شده است و 400 میلیارد تومان باقیمانده نیز از طریق سامانه بانک کشاورزی به صورت منظم پرداخت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
-
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
۰
۰
خیلی عجیبه؟؟؟؟سابقه نداشته
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها