سخنان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیرامون بلندی های اشغالی جولان با مخالفت شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۴
شورای امنیت، الحاق جولان به رژیم صهیونیستی را رد کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که الحاق بلندی های اشغالی جولان به رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد.

این اعلام شورای امنیت در واکنش به سخنان اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت می گیرد که گفته بود «جولان تا ابد تحت حاکمیت اسرائیل خواهد بود».

بنا بر اعلام «لیو جی یی» سفیر چین در شورای امنیت که کشورش ریاست دوره ای این شورا را برعهده دارد پانزده کشور عضو شورای امنیت نسبت به اظهارات اخیر مقامات صهیونیستی پیرامون بلندی های اشغالی جولان ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند که اوضاع جولان بدون تغییر باقی می ماند.

سفیر چین در شورای امنیت اظهار داشت که اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر اعمال قوانین حقوقی و سیستم اداری خود در بلندی های اشغالی جولان ملغی و باطل است و بنا بر قانون بین المللی و اجرای قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱ هیچ تاثیری بر واقعیت ندارد.

وی همچنین از طرف های دخیل در منطقه جولان خواست به توافق سال ۱۹۷۴ پایبند بمانند.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه یاوه گویی های خود، روز ۲۹ فروردین بر اشغال ابدی ارتفاعات جولان سوریه تاکید و اعلام کرد که اسرائیل همیشه در بلندی های جولان سوریه باقی خواهد ماند و تغییری در مرزهای خود صورت نمی دهد.

این ادعای نتانیاهو با واکنش مخالف وزارت خارجه سوریه مواجه شده و این وزارتخانه با ارسال ۲ نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آنها خواست به مسئولیت خود در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه در بلندی های اشغالی جولان عمل نمایند.

اهالی جولان اشغالی نیز در واکنش به یاوه گویی های بنیامین نتانیاهو طی بیانیه ای اعلام کردند که بلندی های جولان از ازل جزو سوریه بوده و تا ابد نیز جزو سوریه باقی خواهد ماند. این اظهارات با محکومیت اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا نیز روبرو شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها