داشتن فعالیت بدنی به معنای انجام تمرینات سخت ورزشی نیست، بلکه فعالیت‌هایی نظیر انجام کارهای منزل و پیاده‌روی جزو فعالیت بدنی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۴
نکات طلایی پیاده‌روی
بهترین نوع فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به فشارخون بالا، فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن با سرعت کم، قایق‌سواری، طناب زدن، شنا، اسکی، دوچرخه‌سواری و استفاده از دوچرخه ثابت است. پیاده‌روی ارزان‌ترین، مؤثرترین و آسان‌ترین نوع فعالیت بدنی است.

کفش؛ باید کف طبی متناسب با گودی کف پا و کناره‌هایی محکم داشته باشد. از آنجا که اغلب، یک پا کمی بزرگ‌تر از پای دیگر است، کفش خود را متناسب با اندازه پای بزرگ‌تر انتخاب کنید.

جوراب‌؛ با بافت متراکم و ضخیم انتخاب کنید که چسبان است و از میزان اصطکاک پا و کفش کم می‌‌کند یا نوع نازک که جاذب رطوبت است یا نوع نخی را ترجیح دهید.

لباس‌؛ اگر هوا سرد است، به جای یک پوشش ضخیم، از چند پوشش نازک و سبک استفاده کنید تا بتوانید پس از گرم شدن از تعداد آنها کم کنید.

ایستادن مکرر و شروع دوباره پیاده‌روی، مانع تاثیرات مثبت آن می‌شود. در حین راه رفتن نفس عمیق بکشید. در زمان خاصی از روز پیاده‌روی کنید.

پیاده‌روی شما باید شامل سه بخش باشد: گرم کردن، طی کردن مسافت مورد نظر و خنک کردن بدن.

سرعت و مسافت پیاده‌روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدن باشد. گام‌های منظم بردارید تا سرعت‌ یکنواخت باشد. تعداد قدم‌هایتان را بشمارید. باید بدانید در 20 ثانیه چند قدم برمی‌دارید تا بتوانید سرعت خود را بسنجید.

نعیمه ظفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها