مسمومیت ناشناخته دراسلام آباد غرب

ظرف سه روز گذشته حدود 300 نفر از مردم اسلام‌آبادغرب و روستاهای اطراف این شهر به علت مسمومیت و با علائم تهوع و دل پیچه به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر مراجعه کرده‌اند که این امر شایعه بروز وبا در این شهر را برسر زبان‌ها انداخته است.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۴

اسلام‌آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، گستردگی این مسمومیت باعث سفراضطراری معاون وزیربهداشت به اسلام‌آبادغرب شده و با این‌که وی شیوع وبا را تکذیب کرده، هنوز منشا این مسمومیت گسترده مشخص نیست. هرچند احتمال داده می‌شود به علت بارندگی‌های بی‌سابقه اخیر و بالا آمدن آب‌های زیرسطحی، برخی منابع آب آشامیدنی این شهر آلوده شده باشد.

در همین حال، معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان احتمال ویروسی بودن منشا مسمومیت شهروندان در اسلام‌آباد غرب، تاکید کرد: در شهرها و مناطقی که آب‌های سطحی به‌دلیل بارندگی‌های اخیر بالا آمده، مردم در رعایت بهداشت دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی دیروزهنگام عیادت از چند نفر از بیمارانی که طی دو روز اخیر در اسلام‌آبادغرب دچار مسمومیت شده‌اند، افزود: مردم باید دست‌های خود را مکرر شست‌وشو دهند و آب آشامیدنی مطمئن مصرف کنند و حتی‌المقدور آب را بجوشانند.

وی با تاکید بر این‌که مردم باید در مصرف میوه و سبزی‌ها نیز دقت کنند، عنوان کرد: با رعایت بیشتر این موارد الان تعداد مراجعه‌کنندگان ما نسبت به روزهای قبل به بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آبادغرب فروکش کرده است..

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و ضعف‌های احتمالی در زیرساخت‌های آب آشامیدنی و تامین آب سالم ممکن است آب‌های آلوده وارد آب‌های آشامیدنی شود که در این زمینه وزارت بهداشت توصیه‌هایی را به مردم کرده است.

وی اضافه کرد: ممکن است براثر بارندگی‌ها، آب‌های آشامیدنی آلودگی‌هایی را پیدا کنند که یکی از شهرهایی که این مشکل پیش آمد، اسلام‌آبادغرب بود؛ هرچند علائم وسیع نبوده و با تلاش شبانه روزی نیروها و مسئولان بهداشت و درمان کنترل شده و فقط شش نفر احتیاج به بستری داشتند و بقیه مراجعان سرپایی درمان شدند.

وی درخصوص شایعات مبنی بر ورود ویروس ناشناخته گفت: به احتمال زیاد منشأ این بیماری ویروسی است و یکی از ویروس‌های شناخته شده است همان‌طور که علائم مراجعان بیشتر در حد تهوع و دل پیچه مختصر است و شش نفر بستری شده هم مشکل خاصی نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها